اجتماعی و فرهنگی

مقصر نهایی «حادثه شهران» معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین درباره سرانجام حادثه شهران و مقصر نهایی این حادثه اظهار کرد: پس از وقوع حادثه در منطقه شهران چندین تیم مسئول رسیدگی به این حادثه و علت یابی آن شده و در نهایت گزارش دستگاه‌های مختلف جمع آوری شده و علت اصلی آن مشخص شد.

وی با بیان اینکه مترو مقصر نهایی حادثه شهران است ادامه داد: بحثی که در زمان حادثه شهران مطرح شد این بود که بافت خاک از چسبندگی کافی برخوردار نبوده و حفر مترو باعث فروریزش خاک شده است و همین امر نیز سبب فشار به لوله گاز، لوله آب و کابل‌های انتقال برق شده و در نهایت منجر به گسستگی در این خطوط و شکستگی لوله و حریق شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حفاری مترو باعث این حادثه شده است، درباره ادعای مسئولان شهرداری مبنی بر وجود مغار یا همان حفره در این بخش از خاک منطقه شهران نیز گفت: شهرداری تهران معتقد است که حجم خاک ریخته شده در تونل مترو با ابعاد حفره متناسب نیست و به همین دلیل احتمالا یک مغار در این محدوده وجود داشته است اما بحث بر سر این است که اگر مغاری همانجا بوده چرا مترو پیش از آغاز فعالیتش آن را بررسی نکرده است؟.

وی تصریح کرد: در حقیقت پیش از انجام هر پروژه عمرانی باید مطالعات اولیه درباره آن انجام شود. در این زمینه نیز اگر مغاری هم در خاک وجود داشته مترو باید آن را بررسی می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا