اجتماعی و فرهنگی

عده‌ای تفسیر نکنند اسلام مهمتر است یا جمهوریت؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در مراسم تجدید بیت با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که با حضور آیت‌الله سید حسن خمینی و جمعی از فرماندهان و مقامات نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه حقیقتا امام شناسنامه این انقلاب هست و خواهد بود اظهار کرد: انحراف از جریان غدیر عاشورا را آفرید و اسلامی که قرن‌ها از مسیر خودش خارج شده بود و جباران به اسم آن بر مردم حکومت کرده بودند، پس از ۱۴ قرن بار دیگر از سوی امام(ره) احیا شد و حکومت ولایی ایران به نقطه امیدی برای مستضعفان و آزادگان تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه سخنان امام (ره) به عنوان روحی در انقلاب در جریان است، افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان شاگرد امام تلاششان بر این است تا این پرچم بر زمین نماند.

 

آزادی محصول استقلال است

 

رئیس پلیس کشور آزادی را محصول استقلال توصیف کرد و افزود: اگر استقلال نباشد آزادی مفهومی ندارد. جمهوری اسلامی نیز که دو واژه مردمی بودن و اسلامی بودن را توأمان دارد یعنی همین. در واقع اگر اسلام بخواهد حکومت کند و مردم به آن تن دهند، لذا اسلام به مردم تحمیل نشد. این مسیر با قدرت ادامه دارد و هر روز که از انقلاب می‌گذارد اهمیت آن را بیشتر درک می‌کنیم.

 

 

ناجا پاسدار آزادی

 

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی انتظامی پاسدار استقلال و آزادیست، افزود: نیروی انتظامی حامی مردم است و ما مثل پلیس‌های دیگر نیستیم که بر مردم باشیم.

 

وی مسیر نیروی انتظامی را مسیری توصیف کرد که از کربلا گذشته و به حرم امام و آرمان‌های امام می‌رسد.

 

 

عده‌ای تفسیر نکنند اسلام مهمتر است یا جمهوریت

احمدی مقدم با بیان اینکه تفسیر نکنند که اسلام مهمتر است یا جمهوریت، تصریح کرد: این دو از هم جداشدنی نیست. مردم ما با گوشت و پوست خودشان اسلام را می‌خواهند و جوانان خود را در این راه فدا می‌کنند. نیروی انتظامی اگر بخواهد به وظایفش درست عمل کند باید ملتزم به اسلام باشد و به حقوق مردم احترام بگذارد.

 

وی با تأکید بر اینکه پلیس با متهم و مجرم در چارچوب قانون رفتار کند، افزود: حق افراط و زیاده‌روی را نداریم حتی اگر همکار ما به دست اشرار شهید شد حق تعدی به او را نداریم و باید در محکمه اسلامی این فرد محاکمه شود.

 

فرمانده ناجا تصریح کرد: تخطی از این مسیر ولو به شکل جزئی کار را به جایی خواهد رساند که گروه‌های تروریستی در منطقه امروز اقدامات خود را به نام اسلام تفسیر می‌کنند.

 

فرمانده ناجا با اشاره به وقایع شهر کوبانی اظهار کرد: گروه‌های تروریستی به خاطر دفاع از تسنن عده‌ای را فریب دادند اما در شهر کوبانی که دیگر مردم سنی هستند این اتفاقات نشان می‌دهد که بحث شیعه و سنی مطرح نیست و جریانی برای آبروبری از اسلام فعال شده است.

 

احمدی مقدم با بیان اینکه ناجا برای کسب اقتدار باید با تلاش مجاهدانه کارآمدی خود را افزایش دهد، تصریح کرد: امروز مشکل ما این است که رشد اقتصادیمان کم است یا زیاد، اما خودتان را جای شهروندی در عراق یا سوریه قرار دهید که مسأله‌اش زنده ماندن و حفظ ناموس است.

 

 

اگر امنیت و عدالت نباشد پیشرفت حاصل نمی‌شود

 

احمدی مقدم در ادامه با تأکید بر اینکه اگر امنیت و عدالت نباشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی افتخار دارد که در جغرافیایی که بیشترین تهدیدات را دارد در امنیت کامل به سر می‌برد و امنیت ما در دنیا مثال زدنیست که این مرهون همان چیزیست که امام تعریف کرد.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما همواره تلاش کردیم در عین تمام محرومیت‌ها و رفتارها در تراز اول فنی و حرفه‌ای تخصص باشیم، اظهار کرد: امروز ما در سطح رقابتی با پلیس‌های پیشرفته دنیا هستیم که از نظر دستاورد و نتایج عملکرد نیز دستاوردهای ما بالاتر از دیگر پلیس‌هاست و ما حاضریم با هر کسی که در این حوزه ادعایی دارد، صحبت کنیم.

 

احمدی مقدم اضافه کرد: این حرف من نیست حرف سازمان‌های بین‌المللی‌ است و نمایندگان کشورهای خارجی وقتی به ایران می‌آیند می‌گویند ما فکر می‌کردیم به یک کشور جنگ زده خواهیم رفت اما وقتی پیشرفت را می‌بینند شگفت زده می‌شوند.

 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بومی بودن تجهیزات ناجا اظهار کرد: اما عنصر اصلی که موجب رشد این سازمان می‌شود دانش و آگاهی به مسائل دینی و التزام عملی به آنهاست.

 

وی با بیان اینکه ناجا در مبارزه با فساد بسیار جدیدست، گفت: باید ببینیم در شهری که خدمات سازمانی از ۱۰ نمره ۹ می‌گیرد و در شهری دیگر ۵، در این خصوص چه فرقی بجز مدیریت و توجه به مسائل انگیزشی وجود دارد؟.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در ترویج فضائل و دفاع از ارزش‌ها بسیار جدیست، خاطرنشان کرد: پلیس حافظ احکام دین و ارزش‌های اخلاقی جامعه است.

 

 

پلیس باید زبان گفت‌وگو با مردم را داشته باشد

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس به عنوان مصلح اجتماعی باید زبان گفت‌وگو با مردم آموزش و آگاه‌سازی با آنها را داشته باشد، اظهار کرد: مردم پلیس را در کنار خود بدانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا