شورای شهر

تهران جریره‌ای مناسب سازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   مجتبی شاکری در در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران که با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران برگزار شد، اظهار کرد: با وجود پیگیری مناسب سازی در شورای سوم و چهارم، هنوز مناسب سازی یکپارچه در تهران وجود ندارد و اقدامات خوب ولی به صورت نقطه ای و جزیره ای صورت می گیرد.


وی با بیان اینکه مسیر برق فشار قوی تهران از برخی بوستان ها عبور می کند، گفت: قطعا زمانی که این مسیر طراحی می شد بوستان های مذکور وجود نداشته اما اکنون ورود جدی شرکت برق به مقوله تامین امنیت در این اماکن به ویژه با توجه به تردد کودکان و تاثیرگذاری برق فشار قوی بر جسم افراد امری ضروری است.شرکت برق باید به طور جدی زیر سطح بردن کابل ها را پیگیری کند تا مدیریت شهری بتواند زمین های آزاد شده را به تناسب نیاز شهروندان بارگزاری کند .

شاکری به بازدیدهایی که تاکنون از محلات مختلف تهران داشته اشاره کرد و گفت: وجود تیرهای برق در میانه معابر و کوچه ها در بسیاری از محلات تهران نه تنها مردم را با مشکلاتی در زمینه پارک خودرو مواجه کرده، بلکه موجب شده شهرداری نتواند اقدامات عمرانی لازم را انجام دهد. محله گلاب دره یکی از همین محلات است که اصلا شباهتی با دیگر محله های منطقه یک ندارد و به دلیل بافت ریزدانه و متراکم دچار مشکلات زیادی است.

وی با بیان اینکه این مساله در مناطق دیگر همچون محله صفا در منطقه ۱۳و سایر مناطق نیز وجود دارد، افزود: نمی دانم علت اصلاح نشدن این مشکل مسائل فنی یا مالی است اما مطالبه جدی مردم پیگیری شرکت برق و تسریع در اصلاح این وضعیت است.

شاکری ضمن ارایه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک شورا ، شهرداری و شرکت برق منطقه افزود : می باید تناسب بین افزایش طبقات و حتی بلند مرتبه سازی را با زیرساخت های برق رسانی رصد و پایش کنند تا شهرسازی و عمران هماهنگ با زیرساخت ها برنامه ریزی شود .

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در خاتمه درخواست کرد مدیرعامل شرکت برق منطقه ای درباره صحت و سقم این ادعا که لامپ های کم مصرف سرطان زاست، توضیحاتی ارائه کند.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا