ورزشی

گودرزی: ما اجازه تغییر فدراسیون‌ها را نداریم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمود گودرزی، وزیر ورزش  و جوانان در جریان بازدید از اردوی تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان و در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به این که امروز (یکشنبه) تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان آخرین اردوی خود را برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک ریو سپری می‌کنند جهت خسته نباشید و بازدید از اردوی تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان به فدراسیون جانبازان و معلولان آمده‌ام تا این حضور موجب تقویت روحیه والیبال نشسته بانوان شود. البته در طی یکی، دو گیم که من از نزدیک شاهد آن بودم رقابت خوبی را به نمایش گذاشتند و من امیدوارم که در ریو به بهترین نتیجه‌ ممکن دست پیدا کنند.

 

وی با تشکر از محمود خسروی وفا، رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت‌: با توجه به محدودیت‌های اعتباری که کمیته‌ ملی پارالمپیک داشت و کمیته ملی المپیک  قدری از اعتبارات آنها را لحاظ نکرد و دچار  مشکلات ریالی و ارزی شدند امیدوارم که در آستانه اعزام کاروان به بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶  بتوانیم شرایط راحتی را برای اعزام آنها فراهم کنیم.

 

وزیر ورزش  و جوانان در رابطه با پاداش پارالمپیکی‌ها بعد ازکسب مدال، خاطر نشان کرد: پاداش پارالمپیکی‌ها نیز همان طور که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم  مشابه المپیکی‌ها خواهد بود و همان پاداشی که برای ورزشکاران المپیکی عنوان کردیم برای ورزشکاران پارالمپیکی نیز لحاظ خواهد شد.

 

وزیر ورزش  و جوانان با اشاره به تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان، گفت‌: شما سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفیر انقلاب و سفیر فرهنگی در درجه اول  و در نهایت سفرای فنی و مهارتی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو هستید، امیدوارم که بتوانید با نتایج خوبی که در پارالمپیک ریو کسب می‌کنید ضمن این که دل مردم را شاد می‌کنید اسم‌تان ماندگار شود و بدانید جامعه ورزشی از فعالیت‌های شما خشنود خواهد شد. ضمن این که من امیدوارم شما بتوانید در این خط مقدم که برای اولین بار حضور پیدا می کنید بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کنید.

 

وی در ادامه در ارزیابی از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های  المپیک ۲۰۱۶ ریو، یادآور شد: کاروان ایران بعد از پانزده دوره در بازی‌های المپیک دومین رتبه خود را در بازی‌های  المپیک ریو کسب کرد که این عدد خوب و از نظر من راضی کننده است و ما باید سعی کنیم برای دوره بعد از هم اکنون برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم به نتایج بهتری دست پیداکنیم. البته در برخی از رشته‌ها با عدم  توفیقات مواجه بودیم که باید در این زمینه  آسیب شناسی انجام دهیم تا برای المپیک ۲۰۲۰ بتوانیم شرایط بهتر و راضی کننده‌ای داشته باشیم.

 

گودرزی در رابطه با برخی از فدراسیون‌ها که دوره  ریاست  آنها به پایان رسیده است و هنوز وضعیت آنها از نظر برگزاری انتخابات مشخص نشده است، تصریح کرد: بعد از پایان بازی‌های پارالمپیک مجمع فدراسیون‌هایی که در حال‌ حاضر با سرپرست اداره می‌شوند، برگزار خواهد شد و تمام سعی‌مان بر این است که در یک فضای آرام و بدون دغدغه‌ انتخابات این فدراسیون‌ها را برگزار کنیم.

 

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت فدراسیون تکواندو و این که احتمال تغییر مدیریت در این مدیریت وجود دارد یا خیر، توضیح داد: چون فرایند ما دموکراتیک است، در نتیجه‌ در عزل رییس فدراسیون تا زمانی که دوره ریاست آن به پایان نرسیده باشد وزارت ورزش  و جوانان تصمیم گیرنده نیست و اجازه دخالت در تغییرات را نمی‌دهیم. هر چه اساسنامه بگوید برای من فصل الخطاب است. بنابراین وزارت ورزش  و جوانان در رابطه با تغییر روسای فدراسیون هایی که در بازی‌های  المپیک ریو عملکرد موفقی نداشتند سعی می‌کند ورود پیدا نکند. ضمن این که تغییرات در دست ما نیست ،‌ بلکه در دست اساسنامه است.

 

وزیر ورزش  و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد تکواندو در  المپیک ریو راضی بودید یا خیر، خاطر نشان کرد: از عملکرد تکواندو راضی نبودم اما به‌ هر حال کیمیا علیزاده کار بسیار بزرگی را انجام داد و رکورد بسیار خوبی را از خود ثبت کرد  ولی در خصوص آقایان و عملکرد آنها در بازی‌های  المپیک ریو باید آسیب شناسی صورت بگیرد. حتی ممکن است در کادرفنی تغییراتی نیز ایجاد شود  که البته این مساله در اختیار فدراسیون است که در کادرفنی خود تغییراتی ایجاد کند یا خیر.

 

گودرزی همچنین در خصوص استعفای مهدوی ، رییس فدراسیون هندبال و این که آیا   با استعفای وی موافقت خواهید کرد یا خیر، توضیح داد: در این زمینه  باید بررسی شود تا ببینیم که علت استعفای وی چه چیزی بوده است. همچنین در رابطه با مساله بازنشستگی وی و سایر روسای فدراسیون‌های که به بازنشستگی رسیده اند ما باید از بازرسی کل کشور استعلام بگیریم و سپس در این زمینه  پاسخ بدهیم و بر اساس استعلامی که دریافت می‌کنیم تغییرات اعمال خواهد شد. همچنین از آنجایی که همکاری کسانی که به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند در فدراسیون ورزشی ممنوع است، این مساله باید به طور جدی باید مورد بررسی قرار گیرد. البته در حال‌ حاضر مهدوی به دلیل شرایط بیماری که خود آن را ذکر کرده است از ریاست فدراسیون هندبال استعفا کرده است و این که آیا او می ماند یا قصد رفتن از این فدراسیون را دارد باید در این زمینه   بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا جایگزین مناسبی را برای وی تعیین کنیم.

 

وزیر ورزش  و جوانان همچنین در خصوص پاداش عابدینی ، شمشیرباز کشورمان در بازی‌های  المپیک ۲۰۱۶  ریو و این که آیا پاداش او همانند مدال‌آوران المپیکی محاسبه خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: ما در حد تلاش وی به وی پاداش خواهیم داد،  ولی این به این معنا نیست که مانند مدال آوران برخورد کنیم ، زیرا کسانی بودند که چهارم ، پنجم و ششم شدند و از این مساله امکان دارد نگران شوند و آسیب ببینند. در این زمینه  ضابطه‌ای گذاشته شده است و ما بر طبق آن ضابطه عمل خواهیم کرد. در این زمینه  باید شورای تشکیل شود و تصمیم گیری لازم در خصوص پاداش افرادی که به نوعی حتی آنها در  المپیک ریو دیده نشده است، اتخاذ شود.

 

وی همچنین در رابطه با فدراسیون دوچرخه‌سواری و این که دوره ریاست قمری از دوم شهریور ماه به اتمام رسیده است، خاطر نشان کرد: هر کدام از روسای فدراسیون‌هایی که دوران ریاست آنها به پایان رسیده است حتما برای آنها انتخابات برگزار خواهیم کرد و اگر تا به الان انتخابات آنها به تعویق افتاده است  به خاطر فضای  المپیکی بود که دوست نداشتیم فضای رادیکالی شود.

 

گودرزی در پایان در رابطه با وضعیت باشگاه استقلال و این که سید رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال ، حق امضا ندارد، اضافه‌ کرد:‌ این مساله  صحت ندارد و چنین چیزی نیست. معمولا خود شرکت ها هیات مدیره انتخاب می‌کنند و هیات مدیره ، مدیرعامل انتخاب می‌کند و صورت جلسه به اعضای مجمع ارسال می‌شود. مجمع قبلا  ریاست آن را وزارت ورزش  و جوانان بر عهده داشت ، اما بعد از این که دو باشگاه مجددا در اختیار وزارت ورزش  و جوانان قرار داده شد در حال‌ حاضر به محض این که ابهامات جزئی مرتفع شود و احکام آن صادر شود به طور قطع مدیریت وی نیز وجه قانونی پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا