اجتماعی و فرهنگی

ابلاغ منشور حقوق شهروندی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمود عباسی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان تویسرکان با اشاره به اقدامات دولت در راستای ساماندهی وضعیت هسته‌ای کشور، اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت یازدهم، کشور به دلیل قطعنامه‌های شورای امنیت، ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گرفته بود و در آستانه جنگ قرار داشت.

وی با اشاره به تدبیر دولت یازدهم در حل این مشکل گفت: ملت ایران نیز با ایستادگی و همراهی نشان دادند که زیر بار حرف زور دشمن نمی‌روند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با بیان اینکه با برجام گام‎های بلندی در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداشته شد، گفت: با مذاکرات دشمن به اشتباه خود در قبال ایران اعتراف کند.

وی ادامه داد: البته برخی دستاوردهای مورد انتظار محقق نشد که این موضوع نیز به کارشکنی و بدعهدی آمریکا برمی‎گردد.

عباسی برجام را زمینه به رسمیت شناختن حقوق هسته‎ای ایران در جهان دانست و تأکید کرد: به طور حتم برجام بستر مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی؛ توسعه رشد اقتصادی در چارچوب سیاست‌های نظام را از دستاوردهای برجام برشمرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری توسعه صنعت توریسم و ورود میزان بالای حجم ارزی به کشور را از دیگر دستاوردها عنوان کرد و ادامه داد: دولت با وجود تنگناهای مالی با معیار توجه به اقتصاد مقاومتی رشد اقتصادی کشور را در سه ماهه نخست امسال به ۴.۴ درصد رساند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم این رشد را به پنج درصد برسانیم، این عدد را هدفگذاری دولت برای سال ۹۵ عنوان کرد.

عباسی با گریزی به امضای سند توسعه پایدار توسط ۱۹۳ کشور در سال گذشته گفت: این سند هدف میان‎مدتی را دنبال می‌کند و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ از طریق آن جوامع بتوانند به نقطه مطلوبی در برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده دست یابند.

وی از بین رفتن فقر و برخورداری مردم از حقوق حداقلی را یکی از اهداف این سند برشمرد و تأکید کرد: منشور حقوق شهروندی در ایران نیز توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با اشاره به ایجاد معاونت حقوق بشر در دادگستری افزود: از گذشته‎های دور بحث حقوق بشر در ایران رعایت می‎شده و غرب باید حقوق بشر را از ایران بیاموزد.

وی آسیب‌های اجتماعی را یکی از مشکلات بزرگ کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دولت با جدیت در این حوزه و مقابله با آن ورود کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا