اجتماعی و فرهنگی

آرزوی فرزند محیط بان شهید محقق شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ارگی، فرماندار شهرستان مهدیشهر و جمعی از مسوولان شهرستان مهدیشهر به همراه هادیان، مشاور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، زارع، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان و تعدادی از پرسنل حفاظت محیط زیست، در دیدار با خانواده شهید محیط‌بان غلامرضا جعفری، یاد و خاطره محیط‌بانان شهید را که در راه حفاظت از طبیعت ایران زمین به شهادت رسیده اند گرامی داشتند.

ارگی، فرماندار شهرستان در این دیدار با اشاره به ارزش مقام شهید و شهادت و اثرات معنوی آن در جامعه کنونی اظهار داشت: ما باید در جامعه و در مسیر فرهنگی به اهداف شهدا، ارزش و مقام رفیع آنها دقت کنیم و با ارج نهادن و گرامی داشتن خانواده آنها  اجازه ندهیم که مقام شهید و راه شهدا در جامعه کمرنگ شود.

وی ادامه داد: همه ما در جامعه وام‌دار شهدا هستیم به‌خصوص شهدای محیط‌بان که در حفاظت از انفال الهی جان خود را از دست داده اند و از مظلومیت ویژه ای برخوردارند.

ارگی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا سرمایه‌های این نظام هستند و باید حرمت آن‌ها پاس داشته شود، افزود: تکریم خانواده‌های شهداء بر همگان واجب است و مسئولان باید سنت سرکشی از منازل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند زیرا هرچه داریم از خانواده شهدا و ایثارگران داریم.


در ادامه هادیان، مشاور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن تبریک هفته دولت، افزود: محیط ‌زیست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عصر حاضر عنوان بوده و حفاظت و حراست از این سرمایه عظیم یکی از موضوعات اساسی و از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است که باید همه در این راستا تلاش کنیم.


وی در خصوص عملکرد محیط زیست تصریح کرد: این سازمان با وجود کمبود نیرو توانسته حرکت شتابی و رو به جلویی داشته باشد و با حمایت هایی که دولت و مجلس محترم در سال های اخیر از این سازمان داشته و دارد نوید احیاء و رشد روز افزون محیط زیستی سالم در کشور وجود دارد. 


هادیان، عملکرد محیط زیست استان را هم مثبت ارزیابی کرد و گفت : نزدیک به یک ماه گشت سیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تجهیزات و اکیپ مستقل بیش از  8 تخلف شکار و صید را مهار و متخلفین به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.


وی در پایان از مادر و خانواده این شهید والامقام به‌خاطر صبر و بردباری، تعهد و اعتقاد راسخ‌شان تشکر کرد و از فرزند ۱۱ ساله این شهید به عنوان راهرو واقعی وی در صبر و استقامت و قناعت نام برده و بیان کرد: تنها خواسته این فرزند بزرگوار، داشتن دوربین دوچشمی پدر شهیدش بود تا برای وی همواره یادآور فداکاری‌های پدرش در حفظ و حراست از انفال الهی باشد.


در پایان این دیدار دوربین دوچشمی شهید غلامرضا جعفری به همراه لوح تقدیر، تقدیم این خانواده معزز شد.

شهید محیط بان غلامرضا جعفری در سال ۱۳۸۴ حین انجام مأموریت در منطقه حفاظت شده پرور و در منطقه‌ای موسوم به ویان توسط شکارچیان بی رحم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به فیض شهادت نائل شد.

 این فرزند شهید که اینک ۱۱ سال دارد در همان سال شهادت پدر محیط‌بانش دیده به جهان گشوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا