اجتماعی و فرهنگی

تامین مسکن مددجویان در انتظار مجوز شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدپرویز فتاح در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات اعضای شورای شهر درباره کمیته امداد، اظهار داشت: اینکه فقر ریشه آسیب‌هاست جمله درستی است ولی چرا فقر ایجاد می‌شود؟ مسائلی مانند رکود، تورم، قاچاق و دیگر معضلات اجتماعی موجب تولید فقر در جامعه می‌شود.

 

وی درباره تذکری مبنی بر ساماندهی املاک کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: اگر موردی درباره املاک کمیته امداد وجود دارد آن را اعلام کند و بررسی خواهیم کرد.

فتاح بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) و شهرداری تهران به صورت هماهنگ فعالیت می‌کند و تاکنون به درخواست‌هایی که کمیته امداد داشته است شهرداری پاسخ مثبت داده و توانسته‌ایم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: ما مشکل مددجویان تهرانی کمیته امداد را حل می‌کنیم و شهرداری نیز زمین و مجوز به ما بدهد و ساخت این مسکن‌ها را به کمیته امداد بسپارد که اگر مشکل زمین و مجوز حل شود کمیته امداد این توانمندی را دارد که مددجویان را خانه‌دار کند.

وی گفت: در حال حاضر ما در ساختمان سوهانک ساکن نیستیم و در ساختمانی واقع در آزادی هستیم که البته شهردار تهران برای خرید ساختمان سوهانک وارد شد ولی نهایتاً نتوانستیم معامله کنیم و با دولت معامله کردیم.

فتاح بیان داشت: در کشور ۲۰۰ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که یک میلیون حامی دارند یعنی به ازای هر یک یتیم ۵ حامی وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اکثر این حامی‌ها در تهران ساکن هستند و به دیگر نقاط کشور کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: خانواده‌ ۳۵ هزار زندانی تحت پوشش کمیته امداد است و اگر مواردی نیز معرفی شوند با توجه به ضوابط و قوانین مورد حمایت کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

فتاح گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ما باغ موزه قصر را در اختیار کمیته امداد قرار دادند که عملکرد خوبی در آن ایام داشتیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: برای فروش تولیدات مددجویان نیز قسمت‌هایی از مترو را در اختیار کمیته امداد قرار داده‌اند که نسبت به اشتغال‌زایی مددجویان و ایجاد بسترهای لازم اقدام شده است.

وی تصریح کرد: ۵۳ هزار تومان حداقل مستمری کمیته امداد به مددجویان است که دولت برای ۴ میلیون نفر مددجو مستمری پرداخت می‌کند و مابقی اعتبارات کمیته امداد صرف دیگر خدمات از جمله درمان می‌شود البته ناگفته نماند که دولت علیرغم مستمری‌ها سبد کالا نیز به مددجویان ارائه می‌کند.

فتاح گفت: البته با تمام رسیدگی‌ها و عملکردها در ارائه خدمت به مددجویان کمیته امداد ناکام هستیم و باید به سمتی پیش برویم که مددجویان خود بر روی پای خود بایستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: درآمد کمیته امداد از صندوق‌های صدقات در تهران ۴۲ میلیارد تومان و در کل کشور ۲۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا