مدیریت شهری

بهربرداری از مجهزترین پست گاز رسانی در پایانه صادقیه

به گزارش پایگاه خبری شوراآن علی عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در آیین بهره برداری از "پروژه گازرسانی به پایانه صادقیه" با بیان اینکه در سالهای ابتدایی بهره برداری از مترو تهران جهت تأمین انرژی گرمایی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم، گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال و به همت همکاران معاونت عملیات نقلیه ریلی و مدیریت امور پایانه‌ها مجهزترین پست گازرسانی در پایانه صادقیه نصب و از امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی پست گاز در پایانه صادقیه، استانداردی هم به منظور بهرمندی تمام پایانه‌های کشور از نعمت گاز تدوین کردیم که با این اقدام مترو سایر پایانه‌های کشور هم می‌توانند از گاز شهری استفاده کنند چرا که شرکت گاز تا قبل از این به دلیل وجود کابل‌های فشار قوی و مشکلات ایمنی در پایانه‌های مترو مجوز استفاده از گاز شهری را نمی‌داد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه در صورت تأمین بودجه خواهیم توانست سوله‌های پایانه را مجهز به سیستم گرماتاب کنیم، تصریح کرد: تا قبل از نصب پست گاز، سالانه ۵۵۰ هزار لیتر سوخت فسیلی مایع استفاده می‌شد که با افتتاح این پروژه، علاوه بر صرفه جویی سالانه ۲۰۰ میلیون تومان جلوی تولید گازهای آلاینده زیست محیطی که در حدود ۳۵۰ تن در سال بود هم گرفته شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در بخش دیگری از سخنان خود به انشعابات برق نیز اشاره کرد و افزود: با تغییر کاربری مصرف برق مترو از صنعتی به کشاورزی، بدهی گذشته مترو به شرکت برق پرداخت شد و هم اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

عبداله پور خاطرنشان کرد: امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که روزانه ۱۴۰۰ حرکت را مدیریت می‌کنیم که این مهم مرهون تلاش جهادی کارکنان شرکت بهره برداری مترو است.

گفتنی است، این پست گازرسانی مجهزترین پست گاز به لحاظ رعایت استاندارهای ایمنی و زیست محیطی است و به شیر ایمنی ضد زلزله مجهز است.

در پایان مراسم افتتاحیه مهندس عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از زحمات  دست‌اندرکاران این پروژه تقدیر کرد

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا