مدیریت شهری

راه‌اندازی قطار دانایی در مترو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  طرح قطار دانایی با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران از ۲۵ مرداد ماه شروع شده که قریب به ۳۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه ۱ و ۲  حضور خواهند داشت و تا ۱۰ شهریور هم ادامه دارد.

 


 هدف  از اجرای این طرح آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان و کودکان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و فرهنگ استفاده صحیح ازاین وسیله است که در قالب ارائه برنامه های آموزش شهروندی از قبیل خط زرد لبه سکو، آسیب های پله برقی، رعایت نظافت شخصی و نظافت ایستگاه و احترام به سالمندان به کودکان و دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.


در این طرح دانش آموزان با حضور در ایستگاه ورزشگاه آزادی در ابتدا با نحوه تهیه بلیت و انواع آن آشنا می شوند و بعد از گیت  عبور کرده و وارد سالن تقسیم ایستگاه می شوند.

که در این فضا هم جنبه آموزشی با برقراری غرفه های علمی و فناوری و هم جنبه سرگرمی با برقراری غرفه ایستگاه نشاط برای دانش آموزان عزیز لحاظ شده است  و در پایان هم بعد از سوار شدن در واگن های مشخص شده، کودکان و نوجوانان برای بازدید از مترو واش و محل تعمیر و نگهداری قطار ها به پایانه صادقیه می روند.


بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی مترو،  پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان یکی از دغدغه های مهم خانواده هاست و مترو با اجرای این طرح سعی کرده تا در این راستا قدمی شایسته برای نسل فردای این شهر بر دارد و تا در قالب اجرای طرح قطار دانایی بتواند معضلاتی که هم اکنون در مترو تهران به خصوص در حوزه شهروندی با آن روبرو هست را در آینده مرتفع کند، همچنین مجموعه مترو این آمادگی را دارد که در صورت تمایل آموزش و پرورش و سایر ا مجموعه ها طرح قطار دانایی را با وسعت بیشتر و در طول سال تحصیلی برای آنها هم اجرایی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا