سیاسی

ظریف: هدف ایران گسترش همکاری‌ها با آمریکای لاتین است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدجواد ظریف هنگام ورود به فرودگاه هاوانا با اشاره به سوابق دیرینه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آمریکای لاتین و کاراییب گفت: این سفر که ترکیبی از هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی است، بیانگر اهمیت جایگاه کشورهای این منطقه برای ایران است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد ساختمانی و صنعتی توسط شرکت‌های ایرانی در کشورهای آمریکای لاتین گفت: هدف ما ادامه و گسترش این همکاری‌هاست.

وزیر امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران با بیش‌تر کشورهای منطقه دارای روابط سیاسی است به طوری که از لحاظ کمی هم تعداد نمایندگی‌های ما در این منطقه حتی از آسیا هم بیش‌تر است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ظریف هم‌چنین با اشاره به تحریم‌های ۵۰ ساله و ۳۰ ساله ظالمانه آمریکا علیه دو کشور کوبا و ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و مردم انقلابی و ظلم‌ستیز کوبا بوده و روابط دو کشور در سطح خیلی خوبی قرار دارد.

او هم‌چنین گفت: با وجود سفر رییس‌جمهور آمریکا به کوبا و کاهش اندک تحریم‌ها بر ضد کوبا اما هنوز هم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کوبا ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه برای دیداری هفت روزه از شش کشور آمریکای لاتین شامل کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، شیلی، اکوادور و ونزوئلا عصر روز یک‌شنبه به وقت محلی وارد هاوانا پایخت کوبا شد.

ارسال پیام دوستی و مودت و نیز دیدار و گفت‌وگو با مقامات سیاسی و فعالان بخش بازرگانی و صنعتی کشورهای مقصد با هدف افزایش سطح همکاری‌ها از اهداف این سفر اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا