مدیریت شهری

جلوگیری از ۹۰ هزار سدمعبر بدون درگیری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ابوالقاسم چیذری ضمن اعلام این خبر گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، رفع و جمع آوری سدمعبر در راستای حفاظت و حراست از معابر عمومی به عنوان حق همه شهروندان و نیز در راستای جلوگیری از بی انضباطی و هرج و مرج در معابر شهری، جزو وظایف شهرداری هاست.

وی با تاکید بر لزوم برقراری انضباط شهری و پیشگیری از قانون شکنی، افزود: ایجاد سدمعبر با دستفروشی و یا هر اقدام دیگری، طبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی جرم است و از یکماه تا یکسال حبس دارد.

چیذری ادامه داد: در روایات دینی و در احکام فقهی مراجع بزرگوار تقلید هم، سد کردن راه مردم و ایجاد سدمعبر نهی شده و جزو اعمال غیرمجاز و غیرشرعی معرفی شده است.

مدیرعامل شهربان گفت: نیروهای انضباط شهری در حوزه رفع سدمعبر با وجود همه مشقات و موانع، تلاش می کنند که به وظایف قانونی خود عمل کنند و در صورتی که مرتکب تخلف یا تخطی شوند در کمیته انضباطی و کمیته تخلفات با آنان بی هیچ مماشاتی برخورد می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طی ۵ ماهه نخست سال ۹۵، تعداد ۸۷ هزار ۳۷۱ عملیات رفع و جلوگیری از سدمعبر در نواحی ۱۲۳ گانه شهر تهران انجام شده است که شامل رفع و جلوگیری از سدمعبر سیار، سد معبر بساط گستر، سدمعبر دستفروش، سدمعبر صنفی و سدمعبر شبه متکدیان می شود.

چیذری خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این خصوص آن است که با وجود انجام ۹۰ هزار عملیات رفع و جلوگیری از سدمعبر و با وجود هتاکی و حملات فیزیکی گروهی از بساط گستران و دستفروشان به نیروهای انضباط شهری، حتی یک مورد درگیری و تنش هم ایجاد نشده است که از نشانه های تاثیرگذاری دوره های مستمر آموزشی شهربان برای نیروهای انضباط شهری است.

وی در پایان گفت: بسیاری از موارد سدمعبر توسط بساط گستران، دستفروشان و صنوف توسط خود شهروندان قانونمدار به سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ گزارش می شود و خود شهروندان درخواست رفع مزاحمت سدمعبرکنندگان را دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا