شورای شهر

انتقاد شاکری از بلاتکلیفی مصلی تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، ضمن تبریک به افتخارآفرینان المپیک ریو و گرامیداشت روز جهانی مسجد که به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی در ۴۷ سال قبل مبنای نامگذاری این روز شده است، گفت: نباید تنها به کالبد مسجد توجه شود بلکه "مسجد محوری" باید مبنای توسعه محله ، انسجام اجتماعی و اجرای برنامه ها قرار گیرد.


وی با اشاره به جایگاه بلند مسجد در کلام وحی الهی تاکید کرد: قرآن مسجد را به منزله یک مرکز تاثیرگذار معرفی کرده و در طول تاریخ اسلام آغاز و انجام زندگی اجتماعی با محوریت مسجد رقم می خورد . خیزش های انقلابی امروز در جهان اسلام مدیون مسجد است . احداث سرای محلات در ۳۵۴ محله با این رویکرد که سرای محلات مکمل مساجد و در خدمت مساجد باشند ایده ای است که مدافعان بسیاری دارد . فرهنگ و معارف ناب باید از مساجد به سرای محلات سرازیر شود تا روحیه دینی و انقلابی مخاطبین سرای محلات را سیراب کند .

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران توصیه کرد درباره کم و کیف این ایده مطالعه و مداقه صورت گیرد تا جبران غفلت های گذشته باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر از ابتدای دوره چهارم در جریان کمبود جدی سرانه مسجد در تهران قرار گرفتند، گفت: برابر گزارشی که از رییس کمیسیون فرهنگی دریافت کرده ام، وعده ساخت ۴۰۰ مسجد در شهر با فراز و فرودهایی توام بوده و انتظار شورا را برآورده نکرده این در حالی است که بیش از هزار میلیارد تومان هزینه احداث شهر آفتاب می شود .

شاکری خواستار ارائه گزارشی توسط شهرداری تهران درباره میزان عملیاتی شدن وعده احداث ۴۰۰ مسجد در پایتخت در پایان سومین سال سپری شده از برنامه پنج ساله شهرداری تهران شد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه تکمیل مصلی امام خمینی (ره) تهران به عنوان ام المساجد کشور که جنبه بین المللی دارد، انتظار همگان است، اظهار کرد: در شرایطی که ائمه جمعه، شهروندان تهرانی، شورا و شهرداری با پذیرفتن مسوولیت اجرایی تکمیل مصلی در بازه زمانی مشخص اعلام موافقت کرده اند، چرا متولیان به استقبال این آمادگی و امکانات وسیع نمی روند و تکمیل مصلی نماد بی تصمیمی و ناکارآمدی سالهای طولانی بر زمین مانده است؟

وی با بیان اینکه اکنون نمازگزاران در هوای سرد و گرم و وضعیتی که شایسته آنها نیست به نماز می ایستند، خواستار دنبال کردن مساله تکمیل مصلی شد و ابراز امیدواری کرد این ماذنه ی بلند پس از تکمیل منادی عدالت و مقاومت در جهان اسلام باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا