شورای شهر

سالاری:شورای چهارم نمره قبولی گرفتته است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری گفت: اگر بخواهیم عملکرد شورای چهارم را ارزیابی کنیم، در مجموع نمره مثبتی خواهد گرفت، از این بابت که دو جریان سیاسی غالب در کشور، اصولگرا و اصلاح‌طلب و تعدادی افراد مستقل که اعضای ورزشکار شورا هستند، تعامل خوبی با هم برقرار کردند.

وی ادامه داد: این جریانات سیاسی در شورا تعامل خوبی با خود و دولت داشتند و در پیشبرد اهداف شورا، مصوبات آن و تحقق برنامه‌های پنج‌ساله ارتباط نسبتاً خوبی برقرار کرده‌اند.

سالاری تصریح کرد: شورای شهر یک نهاد اجتماعی است و شهروندان انتظار ندارند که یک نهاد مدنی به یک نهاد سیاسی تبدیل شود و شورا خوشبختانه تاکنون دچار سیاست‌زدگی نشده و از این نقاط قوت شورای چهارم است.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، نگاه تخصصی کمیسیون‌ها به موضوعات جدید مدیریت شهری نزدیک‌تر است.

سالاری گفت: پس نیاز است از دیدگاه‌های جدید توسعه شهری و نظرات دیگران بهره بگیریم و برای توسعه پایدار شهر و استفاده از فناوری‌های نوین، نیازمند ایده‌های جدید هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در برنامه سوم توسعه، اوج نهاد شوراها دیده شد و دولت تصدی‌گری ۲۳ گانه را به مدیریت شهری و شورا واگذار کرد، اما هر ساله نهاد شورا کمتر دیده شده و اکنون نتوانسته در فرایند تصمیم‌گیری‌های کشور دیده شود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا