اجتماعی و فرهنگی

هوای تهران خنک‌تر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امین‌حسین نقشینهدر تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ساعات آینده رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران در ارتفاعات البرز، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، البرز، هرمزگان و تهران ایجاد شود که این وضعیت موجب کاهش دما و خنک‌تر شدن هوا خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد ابر بر روی ارتفاعات البرز و استانهای ذکرشده تا ۷۲ ساعت آینده ادامه خواهد داشت و از طرفی زاگرس مرکزی هم رفته رفته دچار رشد ابر و بارش پراکنده باران می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور به وضعیت گرد و غبار در شرق کشور اشاره کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه زابل نیز در سه روز آینده دچار وزش باد و گرد و غبار ناشی از طوفان‌های ۱۲۰روزه خواهد بود.

نقشینه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که گردوخاک و غبار محلی طی سه روز آینده در استان خوزستان و اهواز رخ دهد؛ بوشهر و بندرعباس نیز در همین زمان با غبار محلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: گردوغبار ناشی از کشور عراق که در روزهای گذشته وارد غرب کشورمان شده بود نیز کاهش پیدا کرده و رقیق‌تر شده که رفته رفته از مناطق غربی و جنوب غربی کشورمان عبور می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: مناطق مرکزی، شمال، شمال شرقی و غرب کشور طی ۷۲ ساعت آینده جوی آرام و آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت.

نقشینه گرم‌ترین منطقه کشور را اهواز با ۴۶ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: خنک‌ترین منطقه کشور شهرکرد با ۸ درجه بالای صفر بوده است.

وی دمای امروز تهران را در گرم‌ترین زمان ۳۵ درجه بالای صفر دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران در ۴۸ ساعت آینده با کاهش دودرجه‌ای به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا