اجتماعی و فرهنگی

قاتلی که از قصاص رهایی یافت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین خرداد سال ۸۹ خبر قتل مرد چهل و پنج ساله‌ای به نام هادی در یک کارگاه گچ‌بری در روستای کَمَرد جاجرود به پلیس اعلام شد، دقایقی بعد مأموران انتظامی در محل وقوع جرم حاضر شدند و مشخص شد مقتول صاحب گچ‌بری است و بر اثر فشار به عناصر حیاتی گردن و ضربات متعدد به سر جان خود را از دست داده است.

دقایقی بعد از این اتفاق، پسر بیست و یک ساله‌ای به نام شهروز که شاگرد مقتول در کارگاه گچ‌بری بود به محل وقوع جرم آمد و خودش را عامل این قتل معرفی کرد.

شهروز بعد از بازداشت، علت و انگیزه‌اش از قتل هادی را طلب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از وی عنوان کرد.

با اتمام جلسات بازپرسی از شهروز و صدور کیفرخواست برای وی، او در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با توجه به درخواست اولیای دم مقتول مبنی بر قصاص قاتل، شهروز به اعدام محکوم شد.

حکم قصاص شهروز به دلیل عدم اعتراض به حکمش در همان شعبه دادگاه تأیید شد و پرونده وی برای سیر مقدمات اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.

بعد از تأیید حکم قصاص شهروز، تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران، برای نجات شهروز از قصاص آغاز شد تا اینکه اولیای دم مقتول با حضور در دادسرای امور جنایی درخواست خود مبنی بر اعلام گذشت از قصاص شهروز را با دریافت یک دیه انسان کامل به قاضی دشتبان؛ سرپرست اجرای احکام این دادسرا ارائه دادند و با دریافت این مبلغ از قصاص شهروز گذشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا