سیاسی

مسئولان آستانه‌ نقدپذیری خود را بالا ببرند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود  اظهار کرد:  در بحث اطلاع‌رسانی زحمات زیادی کشیده و توانسته اعتماد عمومی را به خود جلب کند؛ بنابراین در امانت‌داری و انعکاس واقعیات نقش آیینه‌ تمام‌نما را بازی می‌کند.


 وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان و نمایندگان باید آستانه‌ نقدپذیری خود را بالا ببرند و شخصی هم که نقادی می‌کند در استخدام الفاظ و واژگان خود دقت کند؛ چراکه دقت در این امر موجب می‌شود تا سوء برداشت صورت نگیرد.

وی افزود: اگر روحیه‌ نقدپذیری تقویت نشود در کارها نیز اصلاحی صورت نخواهد گرفت؛ بنابراین باید به دنبال آن باشیم تا روحیه‌ نقدپذیری را در همه افراد و مسئولان بالا ببریم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: باید اهداف اطلاع‌رسانی را درک کنیم و بدانیم که مفهوم اطلاع‌رسانی همیشه خوب اطلاع دادن نیست، بلکه در مواقعی نیز باید نارسایی‌ها و کاستی‌ها اطلاع داده شود و این امر نیازمند خبرنگار متعهد است که بتواند گرفتاری‌های مردم را درک کند و اطلاع دهد.

وی افزود: نقد جدا کردن سره از ناسره است و طبیعت نقادی نیز همین است؛ بنابراین باید بپذیریم و با مدیریت الفاظ به‌نقد بپردازیم در زمانی که مدیریت الفاظ برای نقادی صورت گیرد رسالت خبرنگاری خود را نشان می‌دهد. هنر خبرنگار آن است که در نقادی طوری رفتار کند که طرف مقابل احساس تضعیف شدن نکند. خبرنگار بتواند در جامعه اعتمادسازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا