شورای شهر

حکم قضائی در برخورد با تخلفات باغات صادر نشده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد مهدی تندگویان در دویست هشتاد و دومین جلسه شورا گفت: متاسفانه به رغم پیگیری ها و رسیدگی به تخلفات قطع درختان و تخریب باغات هنوز یک رای هم از دادگاه صادر نشده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است ما تخلفات را شناسایی کنیم ، متخلفان را معرفی و مصوبات برای حفظ درختان به تصویب برسانیم اما دادگاه هیچ حکمی مبنی بر برخورد با متخلفان صادر نکند نمی توان به حفظ باغات و درحتان امید داشت.

تندگویان افزود: مردم می گویند این همه رای صادر کردید و مصوبه به اجرا گذاشتید اما برای هیچ.

وی ادامه داد: نمونه بارز این امر هم ملک ازگل است که آتش زدن عمدی درختان به تصدیق کارشناسان آتش نشانی هم رسیده اما هنوز قوه قضاییه حکمی صادر نکرده است.

تندگویان پیشنهاد داد: بهتر است برای رسیدگی به این تخلفات و حفاظت از باغات و درختان تهران شورا خود احکامی برای برخورد با متخلفات صادر کند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پرونده های مربوط به باغات در قوه قضاییه گفت: بهتر است پرونده های موجود در قوه قضاییه را پس بگیریم و مجدد مرود بررسی قرار دهیم که اگر رای باغ داشتند که به قوه قضاییه سپرده شوند و اگر رای باغ نداشتند از شورا رای بگیرند.

مجلس و دولت در گرفتن ارزش افزوده از شهرها کاملا جدی هستند

در این جلسه اسماعیل دوستی با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه و بند مربوط به گرفتن ارزش افزوده از شهرها گفت: مجلس در این خصوص کاملا جدی است و وزارت کشور نیز برای اتفاق افتادن این موضوع تصمیم خود را گرفته است.

وی اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ دهد سهم شهرداری ها از دریافت مالیات بر ارزش بسیار ناچیز می شود و بر همین اساس پیشنهاد می شود جلسه ای با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گذاشته شده و نتایج این تصمیم برای آنها تشریح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت این موضوع اظهار داشت: ارزش افزوده مهمترین درآمد پایدار شهری است و اگر برنامه پیش بینی شده برای آن تصویب شود ،به مانند سهم شهرداری از جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی، دیگر این بودجه به شهرداری داده نمی شود.

وی از رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشریح این موضوع خبر داد.

بررسی اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض از مهاجران خارجی مقیم شهر تهران یکی از دستور جلسه دویست و هشتاد و دوم شورای اسلامی شهر تهران بود که با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

علیرضا دبیر در این خصوص اظهار داشت: پیش از این با توجه به تفاوت نرخ عوارض در شهرهای مختلف، اتباع بیگانه مقیم شهر تهران برای پرداخت عوارض به شهری که نرخ پایین تری داشت می رفتند، و بر همین مبنا یکی از درآمدهای پایدار شهر به جای دریافت در شهر تهران در شهری دیگر دریافت و در همان شهر هزینه می شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس استاندار تهران پیشنهادی را به رئیس شورای شهر تهران ارائه کرد تا این نرخ ها یکپارچه شود و کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی های به این نتیجه رسید که نرخ یک پارچه از وضعیت کنونی بهتر است بنا بر این نرخ عوارض را بر همین مبنا تعیین کرد.

دبیر تصریح کرد: در این پیشنهاد نرخ عوارض برای خانوار های یک و دو نفره به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، برای خانوارهای ۳ و ۴ نفره به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۵۰ هزار تومان برای یک سال تعیین شده است که همان پیشنهاد دولت بوده و می تواند از خروج سالانه چندین میلیارد تومان از درآمد شهر تهران جلوگیری کند.

چمران اظهار داشت: برای حل مشکل در شورای عالی استانها با هماهنگی وزارت کشور و سازمان اتباع بیگانه نرخی هماهنگ ارائه و تصویب شد تا ملاک عمل قرار گیرد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا