شورای شهر

مصوبه ای که یازده سال است در شهرداری خاک می خورد!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران ضمن تبریک دهه کرامت و تقدیر از سازمان زیباسازی به خاطر تبلیغات محیطی نوآوری هایی که به منظور آذین شهر به مناسبت این ایام انجام داد، در عین حال توصیه کرد این سازمان نسبت به استفاده از تبلیغات گرانقیمت مراقبت بیشتری داشته باشد.


وی غیرت کیانوش رستمی و سهراب مرادی ، وزنه برداران طلایی ایران در المپیک ریو و تقدیم مدالشان به شهدای مدافع حرم و رهبری را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: رستم و سهراب امروز میادین ورزشی ، بازنمای اسطوره واقعی قهرمانان فردوسی در شاهنامه اند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه برابر مصوبه سال ۸۴ مجلس که به نوعی شهرداری ها را مکلف به ارائه تسهیلات ازدواج برای جوانان کرده است، کلیه دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی و شهرداری های دارای تسهیلات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه موظفند با هماهنگی کمیته سامان ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج های واجد شرایط قرار دهند، گفت: اکنون با گذشت یازده سال از آن مصوبه، اقدام عملی توسط دستگاه های موظف صورت نگرفته و این در حالی است که آسیب های اجتماعی و اخلاقی و هزینه های ناشی از این آسیب ها در اثر اجرا نشدن این مصوبه قابل جبران نخواهد بود.

شاکری از شهرداری تهران درخواست کرد گزارش خود را در قالب هر گونه اقدام عملی در زمینه اجرای مصوبه مذکور در قالب لایحه، آیین نامه یا دستورالعمل و یا ایجاد ردیف بودجه که توسط شهرداری صورت گرفته، ارائه کند.

وی تاکید کرد: در صورت متوقف ماندن و عملیاتی نشدن این مصوبه، شهرداری تهران باید در راستای انتظار مقام معظم رهبری در تسهیل ازدواج جوانان و نیز عملیاتی کردن بند ف ماده ۱۰۲ برنامه پنج ساله دوم، لایحه برنامه عملیاتی خود را به شورا ارائه کند.

شاکری خاطرنشان کرد: این تذکر به صورت مکتوب نیز به شهرداری تهران ارسال خواهد شد تا پاسخ مقتضی ارائه شود.

وی در ادامه سخنانش با طبل تو خالی دانستن برجام و ادامه داشتن ظالمانه تحریم ها خواستار اهتمام جدی دولت به جلوگیری از قاچاق شد و گفت: هر ساله متوسط بین ۲۰تا ۲۵ میلیارد دلار از سرمایه ارزی کشور صرف واردات کالای قاچاق شده که سم مهلک در فروپاشی به عنوان سازمان تولید کشور است و امیدوارم روزی فرا برسد که رسانه ها تصاویر به آتش کشیدن کالاهای قاچاق روی دریا یا در گمرک را منتشر کنند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری مجوز امحاء محموله های قاچاق را صادر کرده اند، خطاب به دولت گفت: خشم تولید کنندگان و صنعتگران داخلی را با امحای کالای قاچاق تسلی دهید و همان گونه که مقام معظم رهبری حکم فرمودند آن ها را به آتش بکشید، توزیع نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا