شورای شهر

پرده برداری حافظی از تخلفات برخی شهرداران مناطق

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر در بررسی گزارش حسابرسی از مناطق شهرداری تهران منتهی به سال ۹۲، با بیان اینکه نبایستی از کنار گزارشات حسابرس به سادگی عبور کرد، تاکید کرد: برخی از بندهای ارائه شده توسط حسابرس حاکی از تخلف است.

وی ادامه داد: برای نمونه در بند ۲-۸ گزارش حسابرس برای منطقه ۹ شهرداری تهران آمده است، فروش قدر السهم شهرداری در پروژه های مشارکتی به صورت اقساطی بر خلاف مقررات و دستورالعمل های شهرداری است. بر اساس متن گزارش حسابرس این موارد تخلف است و نباید صرفا بشنویم و عبور کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: این گزارش مغایریت هایی را نیز نشان می دهد. برای نمونه در صورت ریز املاک و مستغلات اداره ادارات املاک و مستغلات منطقه، ۱۰۲ قطعه ملک ثبت شده اما در دفاتر حسابداری ۱۵۱ قطعه  ملک شده است به عبارتی در این گزارش در ۴۹ قطعه مغایرت وجود دارد.

حافظی اعلام کرد: این موارد وجود دارد نباید از کنار آنها به راحتی عبور کرد و جای تامل دارد، اما اینکه شورا این موارد را ببیند و به راحتی از کنار آن عبور کند، جای تاسف دارد.

وی درباره گزارش حسابرس از منطقه ۲۱ شهرداری تهران نیز گفت: در بند ۶- ۶ گزارش حسابرس این منطقه تعداد پرسنل موجود ۵۱۹ نفر است اما ساختار سازمانی مصوب در خصوص تعداد پرسنل مورد نیاز به حسابرس ارائه نگردیده است که این امر می تواند حاکی از انحراف شهرداری در جذب نیروی انسانی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا