اجتماعی و فرهنگی

حرم رضوی گلباران شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پس از اجتماع زائران در صحن جامع رضوی گفت: شادی ما باید همانند شادی اهل بیت باشد و با فرهنگ آنها گره بخورد.

وی با بیان اینکه باید با شادی اهل بیت شاد باشیم و به سبک آنها زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: رفتار ما نیز ضروری است که همانند رفتار اهل بیت باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اقامه اذان در گوش کودکان هنگام تولد، اظهار کرد: جشن تولد و شادی در مکتب اهل بیت باشکوه و زیباست و با طنین‌انداز شدن صدای تکبیر و وحدانیت خدا در گوش نوزاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن قصد دارد شادی مسلمانان را تحت تاثیر قرار دهد، به گونه‌ای که مراسم جشن تولد را با موزیک و کیک تولد معنی کرده است.

سعیدی بر لزوم گرامیداشت دهه‌های شادی تاکید کرد و گفت: همانطور که دهه‌های عزاداری را گرامی می‌داریم باید دهه‌های شادی را نیز مهم بشماریم و به شادی در این دهه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: دشمن در این اندیشه است تا شادی و عزاداری ما را بی‌هویت کند. باید تلاش کنیم تا عزاداری‌ها و شادی‌هایمان به گونه‌ای باشد که مورد پسند اهل بیت(س) باشد.

سعیدی با تاکید بر اینکه در روز میلاد امام رضا(ع) باید پیمان جدیدی با حضرت ببندیم، گفت: کسانی که به مشهد می‌آیند دلیل سفرشان نباید سیاحت و تفریح باشد، بلکه ابتدا باید زیارت را مد نظر قرار دهند و سپس در کنار آن به تفریح بپردازند.

وی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) مبنی بر اینکه هر کسی به زیارت من بیاید در سه مکان به دیدار او خواهم رفت، خاطرنشان کرد: مردم وظیفه دارند برای ادای حق خود به گردن امام، به زیارت ائمه بروند.

وی با ابراز شگفتی از این مقدار مهر و محبت نسبت به اهل بیت افزود: ما هیچ یک از اهل بیت را ندیده‌ایم و در زمان کنونی امام زمان(عج) غایب است و ما ایشان را نیز ندیدیم، اما این مهر و ولایت ما نسبت به اهل بیت بسیار عجیب است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به بغض برخی نسبت به اهل بیت، تاکید کرد: همانطور که ما محبت آنها را در دل داریم، عده‌ای به دنبال آن هستند که این عشق را از بین ببرند و با وجود کسانی که مدافع حرم می‌شوند، به هیچ عنوان نمی‌توانند موفق شوند.

وی درباره اهداف زیارت امامان، اعلام کرد: تجدید پیمان و میثاق با اهل بیت، بیان اراده و ولایت نسبت به این خاندان و در نهایت اظهار عشق و دوستی دلایل حضور شیعیان در حرم اهل بیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا