اجتماعی و فرهنگی

خروج شرکت پست از بلاتکلیفی ۱۰ ساله

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  با افتتاح چند طرح پستی، نخستین پروژه‌های وزارت ارتباطات در هفته دولت، امروز کلید خورد و نرم‌افزار یکپارچه مبادله پستی، سامانه هوشمند همراه، ویژن کارت ایرانیان و تمبر طلا و نقره حکیم ابوالقاسم فردوسی رونمایی شد.

تمبر فاخر طلا و نقره منقش به تمثال حکیم ابوالقاسم فردوسی، سومین سری از تمبرهای فاخر شرکت پست است که بعد از تمبر مزین به تمثال امام خمینی(ره) و حافظ از سوی شرکت پست در تعداد محدود ارائه می‌شود.

غلامحسین مهری در مراسم رونمایی از این طرح‌ها اظهار کرد: این تمبرها از تاریخ ۲۵ مردادماه به صورت الکترونیکی و از طریق سایت بازار الکترونیکی پست (ای بازار) ثبت‌نام و به فروش خواهد رسید و قیمت تقریبی آن حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پست در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم عنوان کرد: سال قبل درآمد این شرکت ۳۳۰۰ میلیارد ریال بود که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال جاری سه برابر شده و به ۱۱ هزار میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برسد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه زمان روی کارآمدن دولت یازدهم شرکت پست با ۳۵۵۰ میلیارد ریال زیان انباشته مواجه بوده، متذکر شد: اکنون نه‌تنها این بدهی‌ها پرداخت شده بلکه ۴۸۰ میلیارد ریال مطالبه از سازمان‌ها و شرکت‌های طرف قراردادمان داریم و توانسته‌ایم زیان انباشته و بدهی‌ها را جبران کنیم.

مهری در ادامه با اشاره به تدوین اساسنامه شرکت ملی پست، یادآور شد: بدین ترتیب این شرکت از بلاتکلیفی ۱۰ ساله خارج شده است.

وی در ارتباط با طرح دیگر شرکت پست نیز اظهار کرد: با آغاز به‌کار سامانه هوشمند همراه، تمامی موزعین پستی مجهز به گوشی‌های هوشمند نامه‌رسانی شده‌اند و گیرنده و فرستنده دارنده کد ۲۰ رقمی رهگیری می‌تواند مرسوله را در مسیر پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت پست در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز به ارائه کارت‌های اعتباری بین‌المللی از سوی این شرکت خبر داد و افزود: در حال حاضر مستر کارت‌های شرکت پست در ۲ واحد و از ابتدای هفته دولت در ۱۵۵ واحد پستی توزیع خواهند شد. سقف اعتبار این کارت‌های پیش‌پرداخت روزانه ۱۰ هزار دلار است و در تمامی کشورهای پذیرنده مسترکارت امکان استفاده از این کارت‌ها وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا