سیاسی

لغو روادید میان ایران و ارمنستان اجرایی شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سفارت کشورمان در ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اجرایی شدن یادداشت تفاهم لغو روادید در ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از این پس اتباع دو کشور جهت ورود به کشور مقابل نیاز به ویزا نخواهند داشت.

بر اساس توافق ایران و ارمنستان شهروندان دو کشور این امکان را در دو ماه گذشته پیدا کردند که تا ۹۰ روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند.

در اواخر سال گذشته روابط ایران و ارمنستان وارد مرحله جدیدی شد و گسترش هرچه بیش‌تر روابط در همه زمینه‌ها به شدت پیگیری شد.

با توجه به تحولات منطقه و گسترش درگیری‌ها و اعتراضات در برخی کشورهای توریستی به ویژه ترکیه که ایرانی‌های زیادی برای سفرهای سیاحتی به این کشور و شهرهای مختلف آن سفر می‌کنند، در عمل تمایل ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه کاسته شد از این رو کشورهای همسایه شمالی ایران در ماه‌های گذشته مورد اقبال گردشگران کشورمان قرار گرفتند که ایران پایتخت ارمنستان یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی برای ایرانیان بود. این موضوع مقامات دو کشور را ترغیب کرد تا تسهیلات بیش‌تر و مناسب‌تری برای شهروندان دو کشور ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا