مدیریت شهری

مجری نقاشی دیواری تقاطع خیابان سمیه و مفتح: نقاشی‌های دیواری در تغییر روحیات مردم موثر است

مجری نقاشی دیواری گفت: با توجه به مشکلات که مردم را احاطه کرده است وجود چنین فضاهایی حتی برای عکاسی می‌تواند به مردم روحیه ببخشد.

به گزارش شوراآنلاین، مهناز رمضان‌زاده که دارای کارشناسی ارشد نقاشی است، درباره نقاشی دیواری‌ای که در تقاطع خیابان سمیه و مفتح جنوبی کشده است، اظهار کرد: موضوع این اثر انتزاعی بوده و با بازی، با رنگ و فرم آمیخته ایجاد شده است. از طرفی چون فراخوان رنگ در شهر بود سعی کردم رنگ‌های زیادی را در این طرح بکار ببرم.

وی اضافه کرد: وقتی از یک طرف این نقاشی دیواری نگاه ‌کنید رنگ‌های گرم را می‌بینید که آرام آرام به رنگ‌های سرد می‌رسند، از رنگ‌های تیره هم برای طراحی انتراعی و فرمی‌ استفاده شده تا بتواند شادی را منتقل کند. ضمن اینکه مخاطب می‌تواند از طرح‌های ایجاد شده برداشت آزاد داشته باشد.

رمضان‌زاده درباره برخورد مردم با این نقاشی دیواری، گفت: مردم برخورد خیلی خوبی با این نقاشی دیواری داشتند و از این کار استقبال کردند. این مسیر پرتردد است و مردم از بودن چنین فضای رنگی‌ای خوشحال هستند. در واقع مردم توانستند با این رنگ و نقاشی ارتباط برقرار کنند.

مجری این نقاشی دیواری با بیان این که توریست‌ها هم از این طرح استقبال کردند، تصریح کرد: در این محدوده توریست‌های زیادی تردد دارند که با دیدن این نقاشی دیواری از آن به عنوان زمینه عکاسی استفاده کردند. آنها هم نسبت به این نقاشی نظرهای خوبی داشتند.

وی افزود: نقاشی دیواری یک کار تیمی‌ است و خوشبختانه همکاری خوبی در این صورت گرفت.

رمضان‌زاده درباره اهمیت چنین اقداماتی در شهر، معتقد است: با توجه به مشکلاتی که مردم را احاطه کرده است وجود چنین فضاهایی حتی برای عکاسی می‌تواند به مردم روحیه ببخشد و آنها را در فضای جدیدی قرار دهد، هر چه این آثار بیشتر شود اثرات بهتری در شهر خواهیم دید.

مجری این نقاشی دیواری تصریح کرد: البته در کنار این موضوع بازسازی بافت شهری هم باید مورد توجه قرار بگیرد و بعد این نوع نقاشی‌ها روی آن نقش ببندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا