اجتماعی و فرهنگی

طلسم شکسته شد/آغاز تخریب دیوارهای علاء الدین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در ۱۳ دی ۱۳۹۳ شهرداری به صورت شبانه خواست که طبقه هفتم پاساژ موبایل علاء الدین را که به صورت خلاف ساخته شده بود را تخریب کند.اما با توافق این کار به تعویق افتاد؛ البته اعضای شورای شهر اجرای این حکم را قطعی عنوان کردند.

سالیان سال است که به قول معاون سابق شهرداری تهران ، مالک پاساژ تخلف کرده و با اینکه شهرداری تذکر داده ولی به کار خود همچنان ادامه داده است و کسی هم تاکنون کاری به کارش نداشته است.

 تخلفات علاء الدین چه بود؟

 جنجال بر سر تخریب پاساژ علاءالدین زمانی آغاز شد که مالک این پاساژ علاوه بر اینکه کاربری پارکینگ در طبقه منفی ۳ را به تجاری تبدیل کرد، طبقه‌ای اضافی هم روی پاساژ ساخت. این اقدام مالک سبب شد تا اعضای شورای شهر در نامه‌ای به شهرداری آن را غیرقانونی بدانند و دستور برخورد دهند و فعلا به صورت نیم بند شهرداری با تخلفات برخورد کرده است.

 

روز تخریب نمادین صاحب علاء الدین کجا بود؟

 

البته شنیده شده بود که حاجی علاءالدین در روز تخریب تهران نبوده و در شمال به سر می‌برد و گفته بود نمی‌توانند این کار را انجام دهند و اگر این طبقه تخریب شد من ریشم را می‌تراشم.

اخبار ضد و نقیض درباره پرونده علاءالدین در حالی ادامه دارد که به نظر می‌رسد هر کدام از دستگاه‌های مسئول برای تصمیم‌گیری در این زمینه ساز خود را می‌زنند.

 

در حالی که معاون سابق شهردار تهران از احتمال بهره‌برداری مجدد از طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین در صورت رعایت برخی ضوابط را رد نکرده است احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران به فارس، گفت: تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین قطعی است و توافقی هم وجود ندارد، چون حکم صادر شده است.

 

دنیامالی به تخریب پاساژ علاءالدین اشاره کرد و گفت: باید طبقه هفتم این پاساژ که به صورت غیرقانونی ساخته شده تخریب شود.

 

 

گردن‌کلفت‌ها در شهرداری حاشیه امن نخواهند داشت و اگر علاءالدین به اندازه کل بودجه شهرداری پول بدهد باز هم باید طبقه ۷ را تخریب کند. اینها بخشی از صحبت‌های محمد باقر قالیباف شهردار تهران است.

 

وی معتقد است که باید این طبقه تخریب شود؛ چون سلامت و ایمنی مردم قابل معامله نیست.

 

شهردار تهران تاکید کرد که شهروندان تهرانی مطمئن باشند هیچ برج ساز و گردن کلفتی که بخواهد با پول و رابطه قانون را زیرپا بگذارد و تخلف کند، در شهرداری حاشیه امن نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بنده با کمک اعضای شورای شهر تهران و همکارانم در شهرداری اجازه نمی دهم ایمنی و سلامت مردم و ریه‌های تنفسی شهر با پارتی بازی و پول معامله شود. به طوری که با هرگونه تخلفات غیرمجاز ساختمانی به ویژه آن دسته از برج‌ها و مجتمع‌های اداری و تجاری که نفس شهر را گرفته‌اند و حقوق شهروندان و قانون را زیرپا گذاشته‌اند، بدون اغماض برخورد می‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه همکاران من هم بدانند که از هیچ خطا و تقصیری نمی‌گذرم و در این راه مماشات نمی کنم، گفت: اگر آنها نیز به تکالیف قانونی و وظایف خود در راه حفظ حریم شهر، جلوگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و دیگر تخلفات شهری عمل نکنند، مطمئن باشند برخورد سختی در انتظارشان است؛ اگرچه مطمئن هستم اکثر کارکنان و مدیران شهری با روحیه جهادی و انگیزه خدمت رسانی به شهروندان خالصانه تلاش می‌کنند.

تخریب طبقه هفتم علاء الدین رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را داشت. اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره به فارس گفت: طبقه هفتم علاءالدین که براساس رأی دیوان عدالت اداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ باید تخریب می‌شد، با حکم دادستانی مراحل تخریب آن آغاز شده است البته ابتدا تخریب داخلی بود و تاسیسات آن جمع آوری شد.

وی ادامه داد: تخریب بر اساس برنامه زمان بندی است.

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره تخریب دیوارهای طبقه هفتم علاء الدین آغاز شد امیدواریم به زودی کل این طبقه تخریب شود تا سازه این پاساژ ایمن شود و برای شهروندانی که هر روزه در این مکان تردد می‌کنند مشکلی ایجاد نشود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا