اجتماعی و فرهنگی

آتش‌سوزی در جنگل‌های پلدختر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت بساطی با اشاره به آتش سوزی در منطقه «کرکی» اظهار داشت: آتش سوزی از ساعت هفت صبح در جنگل های «کرکی» پلدختر در کیلومتر ۳۶ آزاد راه پل زال- خرم آباد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

وی گفت: دود ناشی از آتش سوزی آسمان محور پل زال – خرم آباد را نیز در این منطقه تیره و تار کرده است.

دهیار روستای پاعلم شهرستان پلدختر افزود: برای مهار آتش سوزی جنگل و مراتع منطقه «کرکی» میانکوه غربی پلدختر نیروهای منابع طبیعی، نیروهای محلی، بسیج، و … حضور دارند و تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد.

بساطی تصریح کرد: سخت گذر بودن، شیب تند، مسیر طولانی، کمبود امکانات، گرمای شدید و وسعت آتش سوزی عملیات اطفای حریق را با سختی و دشواری مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و نبود امکانات، کار اطفای حریق در جنگل ها و مراتع منطقه با بیل، شاخ و برگ درختان انجام می شود و تلاش نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر، مردمی و بسیج  برای اطفای حریق همچنان با جدیت ادامه دارد.

دهیار روستای پاعلم شهرستان پلدختر عامل انسانی را دلیل عمده آتش سوزی های مراتع و جنگل های شهرستان دانست و گفت: آتش سوزی های صورت گرفته در سطح جنگل ها و مراتع منطقه «کرکی» پلدختر با منشا انسانی بوده و به علت اختلافات محلی صورت گرفته است.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا