استان

اجرای آموزشهای شهروندی متناسب با نیازهای اجتماعی محلات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، نرگس نوراله زاده در جلسه هم اندیشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورا که باحضور رییس پلیس شهرستان همدان و معاون انسانی نیروی انتظامی شهرستان برگزار شد، افزود: در راستای کاهش آسیب اجتماعی شهر لازم است مدیریت شهری ارتباط و تعامل مستمری با نیروی انتظامی داشته باشد.

نوراله زاده اضافه کرد: مدیریت شهری می تواند آمار بزه و معضلات اجتماعی را با همکاری نیروی انتظامی احصاءأ نموده و در راستای پیشگیری و یا کاهش آسیب ها در تدوین برنامه های شهری اقدام کند.

وی با بیان اینکه معضلات اجتماعی محلات شهر همدان متفاوت است، افزود: شهرداری در امر آموزشهای شهروندی در تمامی نقاط به یک روش و محتوا اقدام می کند در صورتی که آموزشها باید متناسب با نیاز هر منطقه یا محله باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان نخستین اقدام در تدوین برنامه های آموزشهای شهروندی را شناسایی معضلات هر محله و منطقه از شهر برشمرد و گفت: با کمک و همکاری نیروی انتظامی می توان آمار مشکلات و آسیبهای اجتماعی مناطق را شناسایی کرده و براساس نیاز محلاتاقدام کرد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه بر اساس نقش مدیریتی باید محورها مشخص شود افزود:  در این راستا باید از نظر کارشناسان بهره گرفته و راهکارهایی برای کاهش بزه و معضلات اجتماعی بکار گرفت تا مطلوب مورد نظر حاصل شود.

علی اکبر نظری به نقش مدیریت شهری در کاهش معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: ورود تکنولوژی در جامعه علی رغم اینکه بسیاری از کارها را تسهیل نموده اما تبعاتی در پی داشته که برای کاهش آسیب ها نقش مدیریت شهری مدیریت کردن همین  مدرنیته است.

نظری مدیریت اقتضایی را یکی از نکات مهم در رفتارهای سازمانی برشمرد و اضافه کرد: امروزه به فراخور شرایط جامعه، مشلاتی وجود دارد که می طلبد به درستی مدیریت شود و امروز باید اقتضای شهر همدان را با شناسایی نیازهای مناطق و محلات، از شاخصه های مناسبی برای کاهش معضلات و آسیب ها بهره گرفت.

وی استفاده از متخصصان و کارشناسان حوزه اجتماعی و فرهنگی برای شناسایی بزه و آسیب های محلات را ضروری دانست و یادآور شد: مدیریت شهری باید از مجموعه متخصصین برای شناسایی و رفع معضلات براساس موقعیت جغرافیایی، تغییرات آب و هوایی، فرهنگ و …محلات و مناطق اقدام کند تا بتوان با مشخص کردن شاخص ها بزه و آسیب ها را به حداقل رساند.

رییس پلیس شهرستان همدان نیز توجه مرکز مطالعات و پژو هشهای شورای اسلامی شهرهمدان به مسایل امنیتی شهری را ارزشمند دانست و گفت: عدم توجه به مباحث انتظامی و امنیتی در اجری پروژه ها یکی از مشکلات کلان شهر هاست که پس از اجرای طرح نارضایتی هایی از سوی شهروندان به دلیل بروز معضلات اجتماعی دیده می شود.

پژمان قویمی با یبان یانکه همدان جزو چهارمین شهر امن کشور محسوب شده و آمار جرایم رو به کاهشی دارد، افزود: شهر همدان جزو شهرهایی است حاشیه نشینی در آن به سرعت گسترش یافته بر این اساس باید ارتباط و همکاری شورا و شهرداری با دستگاه انتظامی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزایش یابد .

قویمی با اشاره به اینکه جرایم ریشه در معضلات اجتماعی دارند، اظهار کرد: برای کاهش معضلات شهریب باید کارهای زیربنایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی انجام داد.

وی اضافه کرد: در مدیریت شهری اقداماتی انجام می شود که با کاهش معضلات اجتماعی و بزه ها ارتباط مستقیمی دارد و برای کاهش این معضلات لازم است مراکز امنیتی نیز ایجاد کرد.

قویمی همچنین تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی و دیگر دستگا های اجرایی و شرکت های خدمات رسان را ضروری برشمرد و گفت: نیاز است راهکارهای مناسب و قویتری برای اداره امور شهری با همکاری همه اتخاذ کرد و در ایی راستا تعاملات و ارتباط دستگاه امنیتی با مدیریت شهری ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا