ورزشی

نخستین امتیاز المپیکی والیبال ایران/باخت میلیمتری به لهستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به مصاف لهستان رفت.

ترکیب ایران: شهرام محمودی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، حمزه زرینی، مهدی مرندی، سید محمد موسوی و عادل غلامی

ترکیب لهستان: لوماچ، میکا، کوبیاک، کورک، زاتورسکی، کلوس و بینیک

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود لهستان

تیم لهستان بازی را بهتر شروع کرد و در همان ابتدا توانست با سرویس‌های خوب بازیکنان خود از ایران پیش بیافتد.

در امتیاز ۹ بر ۵ رائول لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کرد. تا به اینجای لهستانی‌ها در زدن سرویس شرایط بسیار خوبی داشتند؛ ضمن اینکه لوزانو یک بار درخواست بازبینی مجدد کرد که شانس با لهستانی‌ها یار بود.

 

مهدوی و غفور در امتیاز ۱۳ بر ۸ به سود لهستان جایگزین معروف و محمودی شدند. مهدوی بلافاصله در خط سرویس قرار گرفت و غفور هم جلو تور ایستاد تا به مدافعان ایران کمک کند.

 

اشتباه بین بازیکنان ایران و ناهماهنگی بین موسوی و مهدوی موجب شد تا لهستانی‌ها به امتیاز ۱۷ برسند و نتیجه بازی ۱۷ بر ۱۱ به سود آنها شود تا لوزانو برای دومین بار درخواست وقت استراحت فنی کند.

شاگردان لوزانو در نخستین بازی خود با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب آرژانتین شدند و لهستان هم با همین نتیجه مصر را شکست داد.

فرهاد قائمی در امتیاز ۱۹ بر ۱۲ جایگزین حمزه زرینی شد تا در دریافت عقب زمین به تیم ایران کمک کند. این در حالی است که غفور هم جایگزین شهرام محمودی شده بود.

سرویس‌های خوب کوبیاک و اسپک‌های کم نقص کورک موجب شد تا لهستانی‌ها کاملاً بر بازی مسلط باشند و نتیجه بازی ۲۳ بر ۱۵ شود.

این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود لهستان خاتمه پیدا کرد. ملی‌پوشان ایران در این ست در توپ‌گیری و دریافت مشکلاتی داشتند که برای ست‌های بعدی باید برطرف کنند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود لهستان

 

برای شروع ست دوم تنها یک تغییر نسبت ترکیب اولیه بازی در تیم ایران ایجاد شد و فرهاد قائمی بجای حمزه زرینی در ترکیب قرار گرفت.

دریافت اول تیم ایران همچنان مشکلاتی داشت و توپ به خوبی در اختیار سعید معروف قرار نمی‌گرفت. در چند صحنه لهستانی‌ها شانس هم داشتند و به کمک چاشنی شانس امتیازگیری می‌کردند. به هر حال در امتیاز ۷ بر ۴ به سود لهستان لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کرد.

توپ گیری در زمین لهستان و ناهماهنگی در زمین ایران موجب شد تا اختلاف دو تیم کمتر نشود.

 

دفاع موسوی و عبادی‌پور و البته پیش از آن پاس خوب سعید معروف و حرکت پایپ قائمی نتیجه بازی را ۹ بر ۸ کرد و اختلاف تیم‌ها یه عدد یک رسید.

شاگردان لوزانو در این ست عملکرد بهتری نسبت به ست اول داشتند و تیم‌ها با یک اختلاف به کار خود ادامه می‌دادند. تجربه بالای لهستانی‌ها در بسیاری از صحنه ها کاملاً مشهود بود.

 

تک دفاع خوب محمد موسوی سرانجام بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاند، اما لهستانی‌ها بلافاصله امتیاز ۱۶ را به کمک اشتباه محمودی به دست آوردند. پس از آن هم عبادی‌پور با اسپکی تماشایی بازهم بازی را به تساوی کشاند تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۶ مهدوی و غفور جایگزین معروف و محمودی شوند.

زمانی که ایران پس از یک رالی با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ از لهستان پیش افتاد آنتیگا تغییراتی در تیم خود ایجاد کرد و میکا را از زمین خارج کرد تا بوشژک جایگزین وی شود.

در امتیاز ۲۱ بر ۱۹ به سود لهستان و زمانی که ملی‌پوشان ایران دو امتیاز متوالی را در اواخر ست از دست دادند، لوزانو درخواست وقت استراحت کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کرد.

 

این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود شاگردان آنتیگا تمام شد، هرچند که تیم ایران نسبت به ست اول شرایط بهتری داشت.

 

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ست سوم را ایران با توپ‌گیری‌های خوب در انتهای زمین بهتر از حریف آغاز کرد. کار به جایی رسید که در امتیاز ۴ بر یک به سود ایران آنتگیا برای نخستین بار در این مسابقه درخواست وقت استراحت فنی کرد.

 

لهستانی‌ها با توپ‌گیری خوب در عقب زمین خود و اسپک‌های کم نظیر کورک بازی را در امتیاز ۷ به تساوی کشاندند.

شاگردان آنتیگا دست بردار نبودند و برای هر امتیاز تا آخرین لحظه می‌جنگیدند؛ همین شرایط در تیم ایران هم وجود داشت. سرویس خوب عادل غلامی تبدیل به امتیاز مستقیم شد تا نتیجه بازی ۱۲ بر ۱۱ به سود ایران شود.

 

اکثر توپ‌های سرعتی ایران تبدیل به امتیاز می‌شد؛ در حالی که لهستانی‌ها اغلب توپ‌ها را به سمت آنتن‌ها ارسال می‌کردند تا به این صورت دفاع ایران را دچار مشکل کنند.

در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ مصطفی شریفات در دفاع روی تور جایگزین عادل غلامی شد.

 

در اواخر ست سوم هر دو تیم کم اشتباه و با تمام قدرت بازی می‌کردند به همین دلیل بازی در امتیاز ۲۰ مساوی شد تا اینکه کورک خستگی‌ناپذیر با سرویس خوب خود امتیاز ۲۱ را برای تیمش به ارمغان آورد.

 

اکثر توپ‌هایی که در انتهای زمین ایران دریافت شد با امتیاز برای ایران همراه بود. امتیاز ۲۳ برای ایران در همین شرایط حاصل شد تا آنتیگا در نتیجه ۲۳ بر ۲۲ به سود شاگردان لوزانو درخواست وقت استراحت کند.

این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

تیم ایران ست چهارم را هم خوب شروع کرد و لوزانو در برای کسب امتیاز چهارم درخواست بازبینی مجدد کرد که البته نظر وی درست بود و نتیجه بازی ۴ بر ۲ به سود ایران شد.

شریفات از ابتدای این ست در ترکیب اصلی قرار گرفت و جای عادل غلامی بازی کرد. لهستانی‌ها بازی را در امتیاز ۵ به تساوی کشاندند.

 

تیم ایران به غیر از توپ‌گیری عقب زمین و کمی در دریافت در سایر فاکتورها عملکرد خوبی داشت، اما لهستانی‌ها بهتر بودند و در امتیاز ۱۱ بر ۱۰ از ایران پیش افتادند.

 

مدافعان ایران اکثر توپ‌های لهستانی‌ها را دفاع می‌کردند، اما توپ با برخورد به دست آنها به خارج از زمین می‌رفت. در امتیاز ۱۵ بر ۱۲ به سود لهستان لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

کورک خستگی‌ناپذیر نتیجه بازی را با اسپک تماشایی خود به ۱۶ بر ۱۴ به سود لهستان کرد. در امتیاز ۱۸ بر ۱۶ هم غفور و مهدوی بازهم جایگزینمحمودی و معروف شدند.

سرویس‌های خوب قائمی و در ادامه دفاع موسوی نتیجه را ۱۹ بر ۱۹ کرد تا سرمربی لهستانی‌ها احساس خطر و درخواست وقت استراحت فنی کند.

فرهاد قائمی ستاره بی چون و چرای ایران در ست چهارم بود، چراکه چندین بار با سرویس‌های خوب خود برای ایران امتیازآوری کرد. زمانی که سرویس قائمی با حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمین لهستان جای گرفت و ایران به امتیاز ۲۱ بازهم آنتیگا درخواست استراحت فنی کرد.

سرانجام در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ به سود ایران کورک از زمین خارج شد و کونارسکی جایگزین وی شد، اما این تعویض هم تاثیری در ترکیب لهستان نداشت و ایران توانست امتیاز ۲۴ را کسب کند.

این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست پنجم؛ ۱۸ بر ۱۶ به سود لهستان

 

ست پنجم را شاگردان لوزانو با روحیه‌تر از حریف آغاز کردند. کورک هم به ترکیب اصلی بازگشت.

 

سید محمد موسوی از دیگر ستاره‌های ایران در این بازی بود که بارها ملی‌پوشان قدرتمند لهستان را به تنهایی دفاع کرد. تک دفاع موسوی امتیاز سوم در ست پنجم را برای ایران به همراه داشت.

لهستانی‌ها در امتیاز هفتم از ایران پیش افتادند، آن هم توسط اشتباه شهرام محمودی؛ اما پس از آن شریفات بلافاصله بازی را به تساوی کشاند.

محمد موسوی بازهم ستاره‌های لهستان را دفاع کرد تا نتیجه بازی ۸ بر ۷ به سود ایران شود و تیم‌ها زمین‌های خود را تعویض کنند.

 

درامتیاز ۹ بر ۸ به سود ایران مهدوی و غفور جایگزین معروف و محمودی شدند. برای کسب امتیاز دهم هم شانس با ایران یار بود. پس از این امتیاز کونارسکی جایگزین کورک شد تا در پشت خط به تیم ملی لهستان کمک کند.

تغییرات در ترکیب لهستان مثبت بود و آنها توانستند نتیجه بازی را ۱۲ بر ۱۱ به سود خود رقم بزنند. در امتیاز ۱۲ بر ۱۲ بازهم معروف و محمودی به جای خود بازگشتند.

 

در امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به سود ایران آنتیگا بازهم درخواست وقت استراحت کرد تا به شاگردانش استراحت، انگیزه و روحیه دهد.

 

این ست با نتیجه ۱۸ بر ۱۶به سود لهستان خاتمه پیدا کرد.

 

لهستان میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۶ بود و به همین دلیل استفان آنتیگا، سرمربی لهستان در این رقابت ها با خیال راحت از تمام بازیکنان خود استفاده کرد و همین موضوع باعث شد بازیکنان ذخیره این تیم به خصوص کونارسکی در پست پشت خط زن و بوژک در پست دریافت کننده کاملاً آماده باشند. یکی از مهمترین تغییرات در ترکیب تیم لهستان نسبت به رقابت‌های انتخابی المپیک، بازگشت میکا در پست دریافت کننده به ترکیب اصلی این تیم است.

شاگردان لوزانو در سومین مسابقه خود روز پنج شنبه از ساعت ۱۷ به وقت ایران به مصاف کوبا بروند. پیش از شروع مسابقات المپیک تیم ایران در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر صفر کوبا را شکست داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا