اجتماعی و فرهنگی

پیوند اعضا در کشور رایگان شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد آقاجانی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: مقررشده پیوند اعضا مشمول بیمه قرار گرفته و از این پس افراد بابت پیوند عضو هیچ پولی را پرداخت نکند.

 

وی افزود: این تصمیم بر اساس مصوبه هیئت وزیران اتخاذ شد و خوشحال هستیم که مردم دیگر بابت هزینه های پیوند دچار مشکل نمی شوند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به هزینه های گزاف پیوند عضو در کشور اظهار کرد: هزینه پیوند عضو در ایران بسیار زیاد بود و افراد برای پرداخت این هزینه ها در بسیاری از مواقع با مشکل مواجه می شدند.

 

آقاجانی با ارائه آماری از تعداد پیوندهای صورت گرفته طی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته در کشور ۶ هزار پیوند قرنیه و ۳۳۰ پیوند کلیه ، کبد،‌ریه و پانکراس صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به تقسیم هزینه های پیوند اعضا میان وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر خاطر نشان کرد: مقرر شده بخشی از هزینه ها از جمله هزینه دستمزد تیم جراحی و بیهوشی از طریق وزارت بهداشت پرداخت شده و سازمانهای بیمه گر نیز سایر هزینه ها را متقبل شوند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمام سازمانهای بیمه گر وظیفه پرداخت هزینه های پیوند اعضا را بر عهده دارند تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ۴ بیمه گر پایه کشور موظف به پرداخت هزینه های پیوند عضو خواهند بود و فرقی نمی کند که یک بیمار تحت پوشش چه نوع بیمه ای باشد.

 

وی با اشاره به انجام عمل پیوند اعضا دربیمارستانهای دانشگاه های تخصصی اذعان کرد: عمل های پیوند عضو در بیمارستانهای دانشگاه ها انجام می شود و قادر نیستیم این عمل های دشوار را در تمام بیمارستانهای کشور انجام دهیم.

 

آقاجانی در پاسخ به این پرسش که تشخیص لزوم عمل پیوند اعضا برعهده چه نهادی است گفت: تشخیص اینکه یک فرد بیمار نیازمند پیوند عضو است یا خیر برعهده تیم معالج او در نهایت بر عهده وزارت بهداشت است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش پیوند از جسد در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی مدت زمان اخیر رشد قابل توجهی در حوزه پیوند از جسد را در کشور شاهد بودیم و این روند همچنان نیز رو به رشد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا