اجتماعی و فرهنگی

آخرین موضع ناجا در برابر LEZ

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار تقی مهری درباره نظر پلیس در مورد طرح LEZ و اجرای آن اظهارکرد: پلیس قطعا از هر طرحی که باعث کاهش آلودگی در سطح معابر شود استقبال می‌کند، البته پیشنهاد دهنده همین طرح ترافیکی که الان در تهران اجرا می‌شود، هم پلیس بود.

وی با بیان LEZ یک تعریف دیگری دارد و آن چیزی که بناست در این طرح اجرا شود، محدوده وسیع‌تری را شامل می‌شود، گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی میان پلیس، شهرداری و وزارت کشور برای اجرای این طرح وجود دارد. بحثی که درباره اجرای آن مطرح است اعمال قانون به صورت مکانیزه است که زیرساخت‌ها آن فراهم شده و امیدواریم زیر ساخت فنی آن نیز کامل شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره اینکه از نظر پلیس چه زمانی این طرح اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد:هر زمانی که سامانه  فعال شده و مشکلی از نظر اجرا نداشته باشد، پلیس آمادگی اجرای طرح را دارد، سال گذشته هم این آمادگی اعلام شد و امسال هم جلساتی بین راهور و وزارت کشور برگزار شده است.

مهری ادامه داد: البته در حال حاضر هم پلیس به صورت دستی کار خود را انجام می‌دهد و افسران و ماموران راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و آلاینده در تهران و دیگر نقاط کشور برخورد می‌کنند. البته بدیهی است که  اجرای این طرح برای کنترل بهتر خودروهایی که دارای آلایندگی هستند می‌تواند به پلیس کمک کند.

وی درباره اینکه آیا با اجرای طرح LEZ نیروی انسانی کمتر خواهد شد، گفت: نیروی انسانی کم نخواهد شد، نیروی انسانی پیاده، خودرویی و موتوری راهور وظیفه خودشان را در نقاط خارج از محدوده انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا