سیاسی

مدرسه باید محل ترویج فرهنگ قرآنی باشد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در افتتاحیه کشوری دارالقرآن‌های آموزش و پرورش که در دارالقرآن امام حسن عسگری (ع) در منطقه ۱۶ تهران برگزار شد، اظهارداشت: اهمیت پرداختن به قرآن، آموزش قرآن و فرهنگ ترویج قرآن بر کسی پوشیده نیست و مفتخر هستیم در کشوری حضور داریم که زیر سایه قرآن است و شهدا با تعصی به قرآن راه خود را پیدا کرده‌اند تا استقلال و استقرار حکومت اسلامی را شاهد باشیم.

وی افزود: مفتخر هستیم علمای کشور در حوزه‌های علمی و فرهنگی تمام کوشش خود را برای ترویج فرهنگ انجام می‌دهند تا ما توفیق خدمت به قران را پیدا کنیم.

چهاربند با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش مأموریت‌ها و مسئولیت‌های بسیاری داریم، خاطرنشان کرد: باید یادمان باشد تمام این ساحت‌های تربیتی زمانی مورد مقبول خداوند است که تمام آنها متأثر از فرهنگ قرآنی باشد و مدرسه محل ترویج فرهنگ قرآنی باید باشد.

وی افزود: قله فعالیت‌ها ترویج فرهنگی قرآنی است و باید زمینه استقرار فرهنگ قرآنی را فراهم کنیم تا دانش آموزانی تربیت شوند که متخلق به قرآن و متأثر به قرآن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: دارالقرآن‌ها باید تبدیل به مکان و مرکز نشر فعالیت‌های قرآنی باشند و اینجا باید پایگاهی باشد تا مدارس و معلمان را تحت پوشش قرار دهد؛ دارالقرآن‌ها یک فرصت تربیت قرآنی است و باید یکی از راهبردهای اصلی توجه و تقویت به این مراکز باشد.

چهاربند با بیان اینکه مراکزی مانند اوقاف و مراکز فرهنگی می‌توانند باعث غنای دارالقرآن‌ها شوند، گفت: جذابیت باید در دارالقرآن‌ها ایجاد شود تا در اوقات رسمی آموزش و در اوقات غیر رسمی بچه‌ها را جذب این دارالقرآن‌ها کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا