شورای شهر

۳۵۰ میلیارد تومان هزینه خرید باغات منطقه شمال تهران شده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یزدانی شهردار منطقه یک در ادامه یکصدمین جلسه شورای شهر تهران گزارشی را در خصوص نحوه تشخیص و اعمال ضوابط باغات و املاک واقع در منطقه یک ارائه کرد و اظهارداشت: ۳۵۰ میلیارد تومان تا به امروز هزینه خرید باغات در منطقه یک شده است و در واقع ۱۵۶ هزار متر مربع به فضای سبز این منطقه افزوده شده است.

وی با اشاره به باغات خریداری شده در منطقه یک گفت: باغ خسروشاهی که باغی تاریخی و بسیار زیبایی است، بوستان نیایش که هسته مرکزی آن تملک شده که علیرغم اینکه قابلیت بارگزاری و تجاری شدن را داشت ولی شهرداری منطقه یک اقدام به خرید این بوستان کرد.

یزدانی ادامه داد: باغ انجیری، باغ وزیری، بوستان مَلِک ۱ و ۲ ، باغ آصف از جمله باغاتی هستند که شهرداری منطقه یک اقدام به خرید آنها کرده است.

وی بیان داشت: شهرداری منطقه یک برای برخی از باغات نیز هزینه زیادی را صرف نکرده است و در واقع با توافقی که صورت گرفته است قرار است با کاربری جدید در آن باغ اقداماتی صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به باغ آقا بزرگی اشاره کرد که از ۱.۴ هکتار آن، یک هکتار به فضای سبز اختصاص پیدا خواهد کرد.

یزدانی ادامه داد: تعداد بوستان‌های منطقه یک در حال حاضر ۲۰۸ بوستان با ۲۹۸ هزار هکتار است که در واقع سرانه فضای سبز در سال ۹۱، ۲.۴۶ بود که این سرانه هم‌اکنون به نیم متر رسیده رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا