اجتماعی و فرهنگی

پیگیری افزایش حقوق معلمان دارای دانش‌آموز استثنایی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجید قدمی درباره افزایش حقوق معلمانی که دانش‌آموز استثنایی دارند، با بیان اینکه افزایش حقوق این دسته از معلمان در آموزش فراگیر و تلفیقی اثرگذار است افزود: اکنون معلمان استثنایی مشمول افزایش ۲۰ درصدی حقوق هستند. این میزان برای معلمان رابط هم اعمال می‌شود.

 

وی افزود: اما به دنبال آن هستیم تا برای آن دسته از معلمانی که در مدرسه عادی تدریس می‌کنند و دانش‌آموز استثنایی دارند نیز امتیازاتی تعلق بگیرد، البته نه به میزان معلمان مدارس استثنایی.

 

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور با بیان اینکه این امر در آموزش فراگیر و تلفیقی اثرگذار است گفت: در پی آن هستیم که کودکان نابینا، ناشنوا، معلولان جسمی و حرکتی به مدارس عادی بروند. در راستای ایجاد جاذبه برای معلمان عادی باید این کار را انجام دهیم که اکنون در دست پیگیری است.

 

قدمی افزود: اکنون حدود ۳۸ هزار دانش آموز تلفیقی در کشور داریم که کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری هم در این گروه قرار می‌گیرند. هر کدام از این ۳۸ هزار دانش‌آموز در یک کلاس عادی ساماندهی شده‌اند و این گونه نیست که در یک کلاس درس ۳۰ نفره یک نابینا داشته باشیم و یک ناشنوا، چرا که این موضوع مشکل ایجاد می‌کند.

 

وی درباره تعداد معلمان تلفیقی آموزش و پرورش اظهار کرد: آمار دقیقی از تعداد این معلمان نیست. باید طوری عمل کنیم که یک کد ویژه برای این معلمان بخورد تا از مزایا بهره‌مند شود. چون این معلمان در مدارس عادی ساماندهی می‌شوند و حقوقشان مانند دیگر معلمان است در حالی که معلمان مدارس استثنایی مشخص هستند.

 

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور ادامه داد: مکانیزم اجرای این طرح مشکل است. باید نرم افزاری طراحی شود که وقتی دانش‌آموز استثنایی وارد مدرسه عادی می‌شود سیستم رصد کند که وی وارد کدام کلاس درس شده است و کدام معلم امر آموزش وی را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا