اجتماعی و فرهنگی

آغاز تدوین ۳۸ طرح موضوعی در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا نادری با بیان این مطلب افزود: بلند مرتبه سازی یکی از مهمترین طرح های موضوعی است که در کارگروه های اصلی کمیسیون ماده ۵ بررسی شده است. امید است طی هفته های آتی برای بررسی و تصویب نهایی در کمیسیون ماده ۵ در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین  127 طرح موضعی و موضوعی که در پیوست ۴ طرح جامع نوشته شده گفت: قرارداد بررسی این طرح ها منعقد شده و برای امسال بررسی ۳۸ طرح در دستور کار قرار دارد تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

معاون شهردار تهران گفت: برنامه ها و طرح های موضعی و موضوعی، سطح دیگری از طرح های توسعه شهری تهران و پس از طرح جامع (سطح اول) و تفصیلی (سطح دوم)، به عنوان اسناد پایه ای و مبنا برای ساماندهی توسعه و عمران شهری، برنامه عملیاتی (سطح سوم) آن طرح ها است.

وی ادامه داد: این سطح از طرح های توسعه شهری، کلیه زمینه ها (موضوعات) و محدوده ها (موضع های) نیازمند مطالعه، برنامه ریزی و مداخله هماهنگ را در برگرفته و به عنوان یکی از دستاوردهای مطالعات طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران و منطبق با راهبردها، اهداف و سیاست های آنها تهیه و طرح های اصلی را تکمیل و کامل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا