اجتماعی و فرهنگی

۴۸ درصد تخلفات مربوط به سربازان وظیفه است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در ادامه نشست خبری خود در مرکز ۱۹۷ با بیان این مطلب که معتادان ولگرد، فروشندگان مواد مخدر و دله‌دزدها مهم‌ترین دغدغه مردم هستند اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال در سرقت خود یک درصد کاهش داشته‌ایم و افزایش کشف نیز حدود ۶ درصد بوده است که این نشان از تلاش بیشتر پلیس است.

وی ادامه داد: بخشی از مجرمین ما معتادان ولگردند که اگر جمع شوند ویترین جامعه نیز بهتر خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی به آمارهای کمیسیون تخلف انضباطی ناجا اشاره داشت و گفت: تلاش این است که در ظرف امسال و سال آینده ۵۰ درصد تخلفات را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در سال ۸۳ در کمیسیون تخلفات انضباطی ۴ هزار و ۲۰۰ پرونده داشتیم که در پایان ۹۲ تعداد پرونده‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ بود که ما ۵۰ درصد کاهش تخلفات انضباطی را شاهدیم در حالی که پرسنل ما ۵۰ درصد افزایش داشته‌اند.

سردار مقدم بهبود وضع معیشتی، اعمال پاداش برای پرسنل درستکار و برخورد با متخلفان را از جمله اقدامات ناجا برای کاهش پرونده‌های انتظامی برشمرد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: موادمخدر شایع‌ترین جرم است؛ ۴۸ درصد تخلفات و جرایم در درون سازمان مربوط به سربازان وظیفه است چراکه ما سربازان را گزینش نمی‌کنیم و ۲۴ درصد این جرایم مربوط به حوزه موادمخدر واعتیاد است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما کل سربازان معتاد و آلوده را جمع‌آوری کرده و در محل خاصی نگهداری خواهیم کرد تا هم مواد مخدر را ترک کنند و هم در کنارش به انجام خدمات تولیدی بپردازند.

وی گفت: جرم شایع در ناجا، فرار از خدمت، غیبت منجر به فرار و اخراج ناشی از آن است که به دلیل فشار کاری اتفاق می‌افتد که ما در نقل و انتقالات تمهیداتی پیش‌بینی کرده و حوزه نقل و انتقالات به سمت بومی‌گرایی و منطقه‌گرایی پیش رفته‌ایم به طوری که اگر فردی ۳ فرزند داشت از نقل و انتقال معاف می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم به فرزندان‌آوری کارکنان ناجا اشاره داشت و گفت: در سال ۹۰ تعداد فرزندان پرسنل ناجا ۹ هزار نفت بود که در سال ۹۱ به ۲۳ هزار نفر رسید؛ البته ما تسهیلاتی را نیز برای کارکنان زن ناجا در نظر گرفته‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی به آمار رد رشوه در ۶ ماهه ۹۳ اشاره کرد و گفت: این آمار ۳ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است.

وی به بحث مرزها پرداخت و گفت: ما در حوزه مرزها مواد مخدر، تررویسم، قاچاق صلاح، قاچاق انسان، قاچاق کالا و ماموریت‌های متعددی داریم در حالی که پیرامون ما در شرق و غرب بی‌ثبات است و دولت‌هایشان اعلام عجز می‌کنند و ما موظفیم مرزهای خود را ایزوله کنیم.

وی گفت: قبلا در کرمان، یزد، خراسان جنوبی حوادث امنیتی داشتیم که امروز فقط در نقطه صفر مرزی داریم  و البته قادر هستیم آنها را به صفر برسانیم.

وی به اعتبارات انسداد مرزها اشاره داشت و گفت: مبلغ اعتباری پاسخگو نیست و انشالله این اعتبارات تقویت جهشی داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی به بسیج امکانات مهندسی سپاه و ناجا اشاره داشت و گفت: تا پایان سال جاده مرزی به پایان می‌رسد و یگان‌های مرزی استقرار پیدا می‌کنند و این حضور اقلی برای اعلام حاکمیت در اکثر مرزها است.

وی در مورد برگرداندن اموال مسروقه گفت: ما به دنبال آنیم که مال یا ارزش مال را به دست صاحبش برسانیم و اگر فرهنگ بیمه قوی باشد اموال کشف شده در اختیار بیمه قرار می‌گیرد؛ اموالی که امکان تلف شدن دارند به ستاد اجرایی داده می‌شود تا مبلغ فروش آن بعدا به صاحب مال برسد.

وی در مورد فلسفه پلیس افتخاری تصریح کرد: در قانون استخدام ناجا یک نوع عضویت به نام پلیس افتخاری پیش‌بینی شده که دستورالعمل آن تهیه به ستادکل رفته و تثبیت شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: ما پلیس افتخاری را دو دسته پیش‌بینی کردیم دسته اول پلیس افتخاری که ماموریت انتظامی ندارد و مثل فرهنگیاران ترافیکی حضور نمادین دارد و کار فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهد و دسته دوم آنهایی که ماموریت انتظامی هم دارند که وصی نخواهد بود و در کنترل اجتماعات خانم‌ها یا در طرح دریا یا به صورت شیفتی داوطلبانه کمک خواهند کرد که حمایت حقوقی و بیمه‌ای و قضایی نیز شامل حال این دسته می‌شود و برای ساعاتی که مشغول به کارند پاداش در نظر گرفته می‌شود.

وی به بحث خدمت سربازی پرداخت و گفت: معافیت‌های زیاد باعث شده که مشمولان کمتر شوند لذا ستادکل دایره معافیت‌ها را تنگ‌تر کرده چراکه نیازهای دفاعی افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا