اجتماعی و فرهنگی

هشداریک روانشناس درخصوص تماشای سریال‌های ماهواره

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر رباب نوری با اشاره به این‌که تماشای مرتب سریال‌های ماهواره‌ای می‌تواند یکی از عوامل موثر ایجاد شک و بی‌اعتمادی زوج‌ها باشد، گفت: افرادی که این سریال‌ها را تماشا می‌کنند و دارای قدرت انتقادی نیستند، ممکن است به این نتیجه برسند که خیانت عادی و طبیعی است. بنابراین زمانی که در زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شوند بر اساس این افکار اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: افراد زمانی که وارد یک رابطه عاطفی‌ شده و از آن ضربه‌ می‌بینند، باید درمان شوند. شروع یک رابطه عاطفی جدید می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی شود.

این روانشناس بالینی تصریح کرد: افراد باید بعد از هرگونه ضربه یا جدایی‌های عاطفی حداقل ۶ ماه وارد هیچ گونه رابطه عاطفی، دوستی و ازدواج نشوند که این زمان نسبی است، ممکن است برای شخصی کافی باشد، اما برای فرد دیگر مناسب نباشد.

وی خاطرنشان کرد: خیانت یک امر غیرعادی است، بنابراین فردی که اقدام به خیانت می‌کند دچار مشکلاتی است که توانایی حل مسائل خود را ندارد. درمان‌های وسیعی برای افرادی که خیانت کردند یا نگران خیانت دیگران هستند، وجود دارد.

نوری در پایان با اشاره به این‌که امکان ایجاد شک و بی‌اعتمادی در بین زوج‌های جوان وجود دارد، یادآور شد: شک و بی‌اعتمادی این افراد می‌تواند با بیماری‌های روانی مرتبط باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا