اجتماعی و فرهنگی

تاکید چندباره وزارت بهداشت بر توقف استفاده از خمیرمرغ

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سیدهدایت حسینی با بیان اینکه زمانبندی مشخصی را با صنعت غذا در مورد بهداشتی کردن خمیر مرغ هماهنگ کرده‌ایم، گفت: طبق اقدامات انجام شده، خمیر مرغ باید در یک زمان‌بندی مشخص و در یک پروسه بهداشتی تولید و استفاده شود. تا رسیدن آن زمان درخواست کردیم که تولید و استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس متوقف شود.

 

حسینی در پاسخ به اینکه مدت زمان مشخص شده با صنعت در مورد بهداشتی کردن تولید و استفاده از خمیر مرغ چقدر‌ است؟‌ گفت: مدت زمان آن به برنامه‌ها و زمانبندی‌های ما با صنعت و میزان صحه‌گذاری و نظارت بهداشتی مورد نظر سازمان غذا و دارو توسط صنعت غذا بستگی دارد.

 

وی ادامه داد: در واقع بستگی به این دارد که چقدر مسیر و روشی که در تولید و استفاده از خمیرمرغ مد نظر سازمان غذا و دارو است، انجام شود.

 

وی در مورد گفته صنعت غذایی مبنی بر امکان پذیر نبودن حذف خمیر مرغ تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به بهداشتی شدن تولید و استفاده خمیر مرغ معتقد است و این خمیر باید بهداشتی شود تا بعد از انجام صحه گذاری‌ها و نظارت‌های سازمان تصمیم نهایی را درمورد آن بگیریم.

 

حسینی در پایان درباره عوارض استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های پروتئینی نظیر سوسیس و کالباس گفت: قطعا با نظارت بهداشتی که روی خمیر مرغ انجام می‌شود این خمیر بدون مشکل و عوارض بهداشتی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا