اجتماعی و فرهنگی

شناسنامه‌های قدیمی معتبر است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محسن اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده نوجوانانی که ۱۵ سال آنها تمام می شود و قصد عکس دار کردن شناسنامه خود را دارند در اولویت تعویض شناسنامه و تقاضا برای صدور شناسنامه مکانیزه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمارهای مرداد ماه نشان می دهد که طی این مدت در سال جاری یک میلیون و ۵۰ هزار شناسنامه جدید صادر شده است ، گفت: شناسنامه های مکانیزه فعلا برای افرادی که قصد تغییر اسناد هویتی خود را دارند و یا شناسنامه آنان مفقود شده و نوزادان تازه متولد شده و همچنین ۱۵ ساله ها همزمان با عکس دار شدن ؛ صادر می شود.

مدیرکل امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشوربا تاکید براینکه تا اطلاع ثانوی فراخوان عمومی برای صدور شناسنامه های مکانیزه نخواهیم داشت، اظهار داشت: شناسنامه های قدیمی همچنان کاربرد دارند و مشکلی وجود ندارد به همین دلیل فعلا فراخوان عمومی نخواهیم داشت .

به گفته وی ، هزینه صدور شناسنامه جدید برای تمامی گروههای مشمول ۱۵ هزار تومان است و فقط افرادی که شناسنامه آنان مفقود شده باید ۲۰ هزار تومان بپردازند.

اسماعیلی در مورد اعتبار کارتهای ملی نیز گفت: کارت ملی براساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارد و تا آن زمان نیازی به تمدید مجدد از سوی مردم وجود ندارد.

وی همچنین به صدور کارت ملی برای ۱۵ ساله ها اشاره کرد و گفت: تنها برای افرادی که به سن ۱۵ سال می رسند کارت ملی صادر می شود و البته همچنین برای کارت مفقودی ها نیز کارت ملی صادر می شود اما برای سایرین خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا