اجتماعی و فرهنگی

تخصیص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای احیای جنگلها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تشکیل جلسه ویژه آتش سوزی جنگلهای کشور در وزارت کشور گفت: پس از ارائه گزارش آتش سوزی ها حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفتند که این مساله بسیار مهم است و جای نگرانی دارد برای همین از دولت خواستیم تا جلسه ای در این رابطه در وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران تشکیل شود.

وی افزود: این جلسه با حضور استانداران استانهای جنگل خیز، وزیر کشور، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان مدیریت بحران و دبیرکل هلال احمر برگزار شد و مقرر شد تا تمامی امکانات و زمینه های پیش بینی و پیشگیری، اطفاء حریق، پشتیبانی و تجهیزات کافی در اختیار تیم ها و نهادهای مسئول قرارداده شود. حتی وزیر کشور مقرر کرد تا مبلغی به عنوان تنخواه به استانداری ها داده شود تا در صورت  بروز حادثه مشکل بودجه نداشته باشند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ضمانت اجرایی مصوبات را بودجه تخصیص داده شده از سوی رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور  دستور داد برای احیای جنگلها مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به سازمان جنگلها و برای احیای پارک ملی گلستان هم ۶ میلیارد تومان اختصاص داده شود.

به گفته ابتکار، برای احیاء و نجات جنگل ها نیاز به نگاه فرابخشی و تهیه و تدوین برنامه اقدام ملی کوتاه، میان و بلند مدت داریم که این نیز با همراهی و تعامل کلیه دستگاه ها و نهادهای مسئول میسر می شود

ابتکار تاکید کرد: نمی توان به سرعت برخی اقدامات را انجام داد، مشکلات کمبود امکانات اطفای حریق به جای خود باقی است اما امیدواریم در آینده ای نزدیک مشکلات اطفاء فوری حریق در جنگلها برطرف شود. تلاش می کنیم با تقویت روابط و تعاملات چند سویه، شبکه ای منسجم و قوی با عنوان ستاد واکنش سریع برای مقابله با حریق در جنگلها تشکیل دهیم. این ستاد با مشارکت سازمانهای هلال احمر و منابع طبیعی، دستگاههای انتظامی، ستاد مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به اینکه در آتش سوزی های اخیر آیا گزارشی از تخلفات مسئولان هم گزارش شده گفت: هیچ گزارشی در این باره نداریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا