شورای شهر

موافقت شورای شهر تهران با کلیات طرح جدید ترافیک در سال ۹۷

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه برگزاری سی‌وششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنوز در خصوص طرح جدید ترافیک در سال ۹۷ به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و این موضوع در کمیسیون مربوطه (حمل و نقل شورای شهر تهران) در حال بررسی است. 

وی تصریح کرد: قاعدتا هر طرحی که ارائه می‌شود نظرات و پیشنهادات مختلفی از سوی کارشناسان مطرح می‌شود که باید این نظرات و پیشنهادات مورد توجه قرار بگیرد. 

وی گفت: آنچه که در حال حاضر در خصوص طرح جدید ترافیک می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که این طرح باید مورد تایید شورای ترافیک و شورای شهر تهران قرار بگیرد و در نهایت اجرا شود. 

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص جلساتی را با کمیسیون مربوطه شورا برگزار کرده ضمن اینکه شورای شهر با کلیات طرح موافق است که در خصوص جزئیات نیز باید جلساتی برگزار کنیم. 

وی گفت: امروز نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران توضیحاتی را در خصوص طرح جدید ترافیک ارائه کرد و اینگونه به نظر می‌رسد که کلیات طرح مورد نظر اعضا قرار دارد. 

هاشمی با اشاره به اینکه طرح ترافیک باید مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد گفت: این طرح در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران اجرا شده است و این در حالی است که با توجه به شرایط مشخص می‌شود که این بار طرح ترافیک اجرا نمی‌شود!

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر با اجرای طرح فعلی ترافیک درآمدی نصیب شهرداری نمی‌شود و قاعدتا ما باید بازنگری این طرح را در دستور کار خود قرار می‌دادیم. 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با در نظر گرفتن خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح می‌شوند به ۲۰۰ هزار خودرو می‌رسد، گفت: قطعا در طرح جدید ورود و خروج خودروها به محدوده طرح به صورت مشخص‌تر کنترل خواهد شد. 

هاشمی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در سال‌های گذشته توسط مدیریت شهری انجام می‌شد، توزیع کارت‌های شناور است که البته این اقدام مناسبی بود اما به صورت درست از آن استفاده نمی‌شد و این کارت‌ها به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار می‌گرفت که به همین جهت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی اطلاعیه اعلام کرد که از این به بعد توزیع این کارت‌ها در دستور کار قرار نخواهد داشت. 

رئیس شورای شهر تهران همچنین به تصویب طرح دوفوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضاهای پارک‌های حاشیه‌ای معابر اصلی و فرعی گفت: این طرح امروز در صحن شورا با ۱۵ رای به تصویب رسید. 

وی گفت: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توجه ویژه‌ای را به پارک‌های حاشیه‌ای دارند و از این طریق منابعی را کسب می‌کنند و این در حالی است که در شهر تهران پارک‌های حاشیه‌ای وضعیت مناسبی را ندارند.

هاشمی ادامه داد: برهمین اساس کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران مکلف شده است که لایحه‌ای را برای ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای به شورا ارائه کنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا