اجتماعی و فرهنگی

کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در ۵ ماهه امسال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در پنج ماهه نخست امسال ۵۷۷۹ مرد و ۱۷۱۰ زن در حوادث رانندگی جان باختند این در حالی است که تعداد مردان کشته شده در حوادث رانندگی پنج ماهه سال گذشته ۵۹۳۴ و تعداد زنان ۱۷۶۷ نفر بود.

در این مدت استانهای فارس با ۶۵۰، خراسان رضوی با ۵۸۰ و تهران با ۵۵۸ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۵۲، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱ و اردبیل با ۹۴ کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

در پنج ماهه نخست امسال آمار مصدومین حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند نیز با کاهش ۵.۷ درصدی مواجه بود به نحوی که این آمار از ۱۴۲ هزار و ۹۹۳ مصدوم در پنج ماهه نخست سال گذشته با ۱۳۴ هزار و ۸۱۹ نفر در پنج ماهه امسال رسید.

 

مرگ ۱۶۸۸ نفر در تصادفات مرداد

با وجود کاهش تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست امسال،‌ در مرداد ماه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی ۴.۱ درصد افزایش یافت. این رقم از ۱۶۲۱ نفر در مرداد سال گذشته با ۱۶۸۸ نفر در مرداد امسال رسید.

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی مرداد امسال ۱۲۸۸ نفر مرد و ۴۰۰ نفر زن بودند. در این مدت همچنین ۲۸ هزار و ۷۱۳ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد کمتر شده است.

یادآور می شود از کل تلفات حوادث رانندگی مرداد امسال ۴۴۷ نفر در مسیرهای دورن شهری، ‌1103 نفر در محورهای برون شهری، ‌133 نفر در مسیرهای روستایی و پنج نفر در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا