اجتماعی و فرهنگی

۳۰۰ خدمت جدید پزشکی زیر پوشش بیمه رفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس زارع نژاد، مشاور وزیر بهداشت در امور اطلاع رسانی گفت: اصلاح کتاب کالیفرنیا که کتاب مرجع تعرفه گذاری خدمات پزشکی است، از دولتهای قبل مد نظر بوده است که دو یا سه بار تا مرحله تصویب رفت اما متأسفانه به در بسته خورد.

وی افزود: اصلاح این کتاب و به روز رسانی آن پایه ای ترین اقدام برای اصلاح نظام سلامت است که حتی باید قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام می شد اما چون وضعیت خدمات درمانی در بخش دولتی بسیار اسف بار و بحرانی بود، وزارت بهداشت مجبور شد در گام اول اصلاح خدمات بیمارستانی را انجام دهد و طرح تحول سلامت با تأکید بر بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی و کاهش هزینه های مردم از اردیبهشت امسال کلید زد.

مشاور وزیر بهداشت گفت: بر اساس کتاب جدید ارزشهای نسبی خدمات پزشکی که از امروز و نیمه دوم سال ۹۳ اجرا می شود، ۱۷۰۰ خدمت پزشکی که قبلاً تعرفه نداشتند، تعرفه گذاری شد و ۳۰۰ خدمت پزشکی جدید با هماهنگی وزارت رفاه زیر پوشش بیمه رفت.

وی ادامه داد: به این ترتیب همزمان با واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی به علت پوشش مناسب بیمه‌ها،‌هزینه های پرداختی مردم به هیچ وجه افزایش پیدا نمی‌کند و دولت مابه التفاوت افزایش تعرفه‌ها را جبران می‌کند.

زارع نژاد افزود:‌ با این اقدام اساسی دیگر بهانه‌ای برای گرفتن زیرمیزی پزشکان وجود نخواهد داشت و شاهد روند حذف تخلفات و گرفتن پولهای زیرمیزی در کشور خواهیم بود.

وی گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که با ابلاغ کتاب جدید تعرفه می افتد، کاهش محسوس و بیش از ۲۵ درصدی هزینه خدمات پاراکلینیکی  شامل خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری مردم است در حالی که در گذشته بسیاری از این خدمات بدون پوشش بیمه یا با پوشش بسیار ضعیف بیمه همراه بود که این یک اتفاق مهم در کاهش هزینه های مردم و افزایش رضایتمندی آنان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا