مدیریت شهری

ترافیک،‌ یکی از دلایل تأخیر چند ثانیه‌ای آتش‌نشان‌ها در حادثه خیابان جمهوری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در مراسم ویژه روز آتش‌نشان که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: مردم شهر با وجود افرادی مانند پلیس و آتش نشان‌ها آرامش خاطری برایشان بوجود می‌آید چرا که اطمینان دارم در صورت وقوع یک بحران و یا حادثه این افراد پایه صحنه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بارها شاهد بوده‌ایم که آتش نشان‌ها در بحرانی ترین و حساس ترین حوادث بدون فوت وقت تصمیم گرفتند و جان خود را فدای سلامت شهروندان کرده‌اند که این ارزش بالایی به شمار می‌آید. هرچه درجات ایمنی شهرها بالا برود آن شهر برای زیستن نمره بالاتری می‌گیرد که در این زمینه وجود آتش نشانی و نقش آنها در ایمنی شهر قابل توجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آتش‌نشان‌ها علاوه بر اطفای حریق در حوادث دیگری مانند گودبرداری، سقوط در چاه، نشست زمین و غیره به کمک مردم می‌آیند، تصریح کرد: پرداختن به این امور یک تخصص است و براساس این تخصص و روحیه ایثارگری است که می‌توان برای مردم آرامش ایجاد کرد.

وی گفت: آتش‌نشان‌ها با مشکلاتی از جمله ترافیک به ویژه در روزهای نخست مهرماه روبرو هستند و مشخص است اگر خدای ناکرده حادثه‌ای رخ دهد رسیدن به نقطه حادثه کار ساده‌ای نیست، این درحالی است که در موقعیت‌های بحرانی سرعت عمل آتش نشان‌ها با ثانیه سنجیده می‌شود.

چمران با حادثه آتش‌سوزی سال گذشته درخیابان جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که باعث دیر رسیدن چند ثانیه‌ای آتش‌نشان‌ها در حادثه دلخراش سال گذشته در خیابان جمهوری شد،‌ ترافیک بود که متأسفانه در پی وقوع آن حادثه آنطور که باید قدر آتش‌نشان‌ها شناخته نشد، و مسائلی مطرح شد که تکدر خاطر ما در شورای شهر را ایجاد کرد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های آتش‌نشانی در کشور،‌ گفت: امیدواریم سطح آموزش‌ها ارتقا یابد در واقع انتظار داریم از نظر آموزش در رده بالایی قرار داشته باشیم و هر امکاناتی که لازم است را تهیه شود. اهمیت کار آتش‌نشان‌ها مانند خلبان و هواپیما است چراکه آنها نیز یک درصد ریسک را نمی‌پذیرند زیرا با جان مردم سروکار دارند، بنابراین ریسک پذیری در مواقعی که با امکانات مواجه هستیم را نباید پذیرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا