مدیریت شهری

۴ ایستگاه آتش‌نشانی در هفته آتش‌نشان افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعید شریف‌زاده در مراسم ۷ مهر روز آتش‌نشان که صبح امروز در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار داشت: سیستم جی آی اس در منطقه ۵ آتش‌نشانی شهر تهران از امروز راه‌اندازی می‌شود که براساس آن می‌توانیم به جزئیات بیتشر محل حادثه آشنا و بهتر تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: باید یک تغییر استراتژیک به وجود بیاید و علی‌رغم سرمایه‌گذاری در تجهیزات و ماشین‌آلات از دانش فنی نیز استفاده کنیم. ما نیازمند استفاده از فناوری‌های روز برای پیشگیری و اطفای حریق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ دوربین در شهر تهران مستقر است که آتش نشانی از آن محروم است، لذا باید آتش‌نشانی نیز به این دوربین‌ها برای عملیات بهتر اشراف داشته باشد.

در ادامه این مراسم، شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز آتش‌نشان تا پایان هفته چهار ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تهران افتتاح می‌شود که هم‌اکنون برای خدمت‌رسانی به مردم به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: در حال حاضر ایستگاه‌های شهر تهران به ۱۱۲ ایستگاه رسیده است که تا پایان سال به ۱۲۰ ایستگاه آتش‌نشانی افزایش می‌یابد.

وی به افتتاح نرم‌افزار جی آی اس اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار هوشمند به عنوان کمک تصمیم‌گیر محسوب می‌شود و موقعیت حریق و حادثه و اطلاعات مربوط به حوادث را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: این سیستم به صورت پایلوت در منطقه ۵ آتش‌نشانی و مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال کل شبکه آتش‌نشانی به سیستم جی آی اس متصل می‌شود.

شریف‌زاده به دیگر برنامه‌های آتش‌نشانی در روز آتش‌نشان اشاره کرد و گفت: حضور در حرم امام و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و برگزاری مسابقات عملیاتی و ورزشی در سازمان آتش‌نشانی کلان‌شهرها از دیگر برنامه های این سازمان است.

وی درباره طرح یکپارچگی دفاع شهری اشاره کرد و گفت: مقرر شده است سازمان دفاع شهری در یک طرح تشکیل شود، ولی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آن هنوز مشخص نیست. در بعضی از کشورها این سازمان مستقیماً زیرنظر وزارت کشور، پلیس و یا ارتش است.

شریف‌زاده افزود: در شورای اسلامی شهر تهران باید این طرح به تصویب و در وزارت کشور مطرح شود و آنچه که مصلحت نظام است اجرایی شود.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقرر شده است اتحادیه بین سازمان‌های آتش‌نشانی شهرهای کشور تشکیل شود و همسان‌سازی تجهیزات داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا