سیاسی

آخرین وضعیت وصولی بدهی‌های زنجانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه صبحانه کاری با فعالان بخش خصوصی در خصوص انعقاد تفاهم نامه ایران با روس‌ها در مورد تبادلات نفتی گفت: ایران تفاهم نامه ای با روس‌ها در زمینه همکاری اقتصادی، فنی و تجاری به امضا رسانده که از جمله آن همکاری‌های نفتی است.

وزیر نفت افزود: در قالب این تفاهم نامه، مقرر شده ایران و روسیه کار و خدمات خود را به صورت متقابل از یکدیگر تامین کنند که هم اکنون اقدامات موثر در این رابطه در حال انجام است و به زودی آثار آن روشن خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت درآمدهای نفتی گفت: در مورد درآمدهای نفتی نمی توان عدد و رقم اعلام کرد و اما آنچه که مسلم است، آنکه پیش بینی بودجه در مورد تحقق درآمدهای نفتی نه تنها محقق شده بلکه فروش نفت ایران و وصول درآمد آن فراتر از پیش بینی های بودجه بوده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر وصول بدهی های دولت از اموال بابک زنجانی اظهار داشت: وزارت نفت همکاری تنگاتنگی با قوه قضاییه داشته و تصمیماتی نیز در زمینه وصول بدهی دولت بر اموال بابک زنجانی اتخاذ شده است اما باید به این نکته اشاره کرد که بدهی‌هایی که وی به دولت دارد نسبت به املاک و دارایی هایش قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر است.

این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: هنوز نمی توان رقم دقیقی از درصد وصول مطالبات دولت در اموال بابک زنجانی ارائه داد، چراکه باید ارزیابی دقیقی صورت گیرد که این کار در حال انجام است.

زنگنه درخصوص تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها برای ۱۰ سال گفت: به پتروشیمی ها اعلام شد تا در جلسه ای که با وزارت نفت برگزار می شود، شرکت کرده و اگر به تفاهم برسیم، تعیین قیمت خوراک برای ۱۰ سال اجرایی شود، ضمن اینکه مجلس نیز در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت به این مسئله پرداخته است.

وی افزود: چنانچه دوستان پتروشیمی آمادگی این همکاری را با وزارت نفت داشته باشند، از نظر دولت مشکلی وجود ندارد و تا قبل از پایان مهرماه هم می تواند در این مورد به نتیجه رسید.

وزیر نفت در خصوص بازارهای صادراتی جدید نفت ایران تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها نمی توانیم اسامی بازارهای های جدید صادراتی نفت و میزان نفت صادراتی را اعلام کنیم اما در یک جمله می توان گفت وضعیت صادرات نفت ایران هم اکنون رو به پیشرفت و قابل قبول است.

وی در خصوص اجرای خط لوله صلح خاطرنشان کرد: وزارت نفت پیگیر اجرایی شدن خط لوله صلح است اما پاکستانی ها حرف‌های جدیدی نزدند و بلاخره کار اندکی تاخیر دارد.

وزیر نفت ادامه داد: باید با مذاکره بتوان سرانجام این خط لوله را مشخص کرد و البته پاکستانی ها روش‌هایی پیشنهاد داده اند که باید در مورد آنها مذاکره کنیم.

زنگنه درخصوص محکوم شدن پرونده گازی ایران با ترکیه گفت: داوری در مورد این پرونده صورت گرفته که در مرحله اول به شور رفته است، ضمن اینکه ترک‌ها تقاضای کاهش قیمت گاز صادراتی ایران را داشته و مدعی بودند که ایران به تعهد خود عمل نکرده است، ضمن اینکه درخواست تغییر فرمول قیمت را نیز داشته اند اما ایران وکیل گرفته و شرایطی را ارائه داده است که اثبات می کند ایران تخلفی نداشته است.

زنگنه خاطرنشان کرد: در مورد تمام قراردادهای گازی چنین بحث‌هایی وجود داشته باشد و نباید آن را به شکل یک تخاصم دید.

وزیر نفت در خصوص درجه بندی جایگاه های عرضه سوخت اظهارداشت: اگر جایگاهی خوب کار نکند، آن را تعطیل می کنیم اما باید به این نکته توجه داشته که کمبود جایگاه عرضه سوخت داریم و البته شرایط قیمتی روی آنها نیز چندان به صرفه نیست و باید اصلاح شود تا رقابت به وجود آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا