شورای شهر

صدا و سیما نقش موثری در فرهنگ حجاب جامعه دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری جلسه کمیته مشترک شورای اسلامی شهر تهران با مجلس شورای اسلامی و سایر ارگانها و نهاد ها با موضوع آسیب های اجتماعی شهر تهران در خصوص تشکیل این کمیته گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در شهر تهران لازم  بود که در این خصوص چاره اندیشی  شود.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ جامعه به عنوان نخستین عامل تاثیر گذار در این حوزه اظهار داشت: علی رغم فعالیت سازمان ها و نهادهای متعدد در این حوزه متاسفانه مالک  و مسئول شش دانگی برای موضوع فرهنگ در شهر تهران وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به دلیل نبود یک مسئول خاص در این حوزه، در کارهای فرهنگی موازی کاری های فراوانی دیده می شود این در حالی است که سهم هر یک از بخش ها در حوزه فرهنگ شهر مشخص نیست.

ناصحی با اشاره به مسئولیت های شرعی و قانونی هر یک از افراد و دستگاهها در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در شهر تهران و لزوم مشخص شدن سهم مدیریت شهری در این موضوع، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصمیم بر تهیه اطلس آسیب های اجتماعی گرفت تا در نتیجه آن بتواند برای حل مشکل آسیب های اجتماعی اقدامات اجرایی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی به صورت زنجیر وار به هم متصل بوده و ارتباط دارند گفت: برای تهیه این اطلس نظرات اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه گرفته شد و مواردی خاص آن احصا و جمع بندی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتیجه این بررسی ها نشان می داد که حل این مشکلات نیاز به تشکیل کمیته ای مشترک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر دارد.

ناصحی ادامه داد: اعضای مجلس نیز لزوم تشکیل چنین جلسه ای را پذیرفتند و اظهار داشتند که ما نیز کارهای متعددی را انجام دادیم ولی اگر مجلس و شورا در کنار هم قرار بگیرد می توانند مشکلات را بهتر و با کیفیت تر حل کنند.

وی افزود: با تشکیل جلسات مشترک، کمیته به این نتیجه رسید که باید از قوه قضائیه، صدا و سیما و دولت برای شرکت در این جلسات دعوت بشود که امروز این کمیته با حضور نمایندگان این دستگاهها برگزار می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مباحثی همچون اعتیاد، کودکان کار، اشتغال، فقر و خانواده های خود سرپرست را از جمله مباحث مورد پیگیری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این کمیته مشترک اعلام کرد.

ناصحی دستور جلسه امروز این کمیته را موضوع عفاف و حجاب دانست و گفت: در این جلسه نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه گزارش های بسیار خوبی را در این خصوص ارائه کردند.

وی با اشاره به برخی مصوبات و قوانین مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب گفت:  در این جلسه مقرر شد که بخشی از این مصوبات و قوانین اجرایی شود و برای تحقق آن سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  استانداری تهران کمک های لازم را انجام دهند .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر زمان بر بودن ساماندهی عفاف و حجاب گفت: نباید انتظار داشت که موضوع عفاف و حجاب به صورت معجزه وار حل شود و در این جلسه مقرر شد کارهای لازم به همراه زمانبندی لازم شروع شود

ناصحی با بیان اینکه ساماندهی بحث عفاف و حجاب به نظر برخی از مسئولین به شرط پابه کار شدن تمامی مسئولین در حدود ۲ تا ۳ سال زمان می برد، گفت: بحث عفاف در تمام خانواده های ایرانی وجود دارد و آنچه امروز به عنوان  مشکل وجود دارد بحث حجاب است.

وی اظهار داشت: اگر خانمی در خیابان به صورت بدحجاب حاضر شود نمی توان گفت که عفاف ندارد چرا که همان خانم در همه موارد عفاف خود را رعایت می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه امروز در بحث حجاب مشکل وجود دارد و این موضوع نشات گرفته از تبلیغات دشمن در عرصه های مختلف ارتباطاتی از جمله ماهواره و اینترنت است.

ناصحی با تاکید بر نقش بسیار موثر صدا و سیما در فرهنگ سازی برای جامعه گفت: خیلی از جوانان از تولیدات صدا و سیما الگو می گیرند و برنامه های آن می تواند چه در خانم ها و چه در آقایان بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به همکاری های نزدیک مدیریت شهری با صدا و سیما گفت: تاکنون مدیریت شهری مساعدت هایی را در ساخت و اکران برخی فیلم ها داشته و همچنین برخی سینماها را نیز در سطح شهر ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با صدا و سیما خبر داد و اعلام کرد: مدیریت شهری آمادگی دارد صدا و سیما را در تهیه محصولاتی که اهداف عالیه فرهنگی، دینی و اجتماعی که مدیریت شهری دارد را حمایت کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا