شورای شهر

بازدید اعضای شورای شهر تهران از سامانه های نظارتی ۱۸۸۸ و ۱۳۷

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری و ابوالفضل قناعتی اعضای کمیسیون عمران از مرکز سامانه های نظارتی ۱۸۸۸ و ۱۳۷ شهرداری بازدید به عمل آوردند.

در جریان این بازدید که از قسمتهای مختلف این دو سامانه صورت پذیرفت اقبال شاکری با تاکید بر اهمیت وجود سامانه های نظارتی گفت: این سامانه ها یک ابزار قدرتمند  و بیسار خوب و نیز  ارزشمند مدیریتی برای مدیران است و من به همه مدیران توصیه می کنم از این سامانه ها استفاده کنند و  آنهایی که استفاده نکنند ضرر بزرگی کردند و به شهروندان جفا می کنند.

وی ادامه داد: این سامانه ها قابلیت این را دارند که ارتقا پیدا کنند و در توانمندی سیستم های مدیریت شهری دخیل باشند اما باید در نظر داشت که حمایت کافی لازمه اثر گذاری این ابزار قدرتمند است.  

رییس کمیته عمران اضافه کرد: این واحد ها باید خود را در جایگاه برتر نظارتی ببینند تا اثر گذاری آنان در دیگر واحد ها بیشتر باشد.

شاکری وجود این سامانه ها را معیار رضایت سنجی شهروندان دانست و گفت: در آمد ما در پروژه های شهری رضایت شهروندان است پس باید سامانه ای وجود داشته باشد که معیار و اندازه گیری این رضایت سنجی را به ما اعلام کند. این در حالی است که اگر بخواهیم به طور روزانه با مردم در تماس مستقیم باشیم متحمل هزینه های زیادی خواهیم بود اما سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷  امکان تماس مستقیم و روزانه با شهروندان را برای ما مدیران فراهم آورده و من توصیه می کنم همه اعضای شورای شهر و یا حتی نمایندگان مجلس با این سامانه ها در ارتباط مستقیم باشند.

وی با بیان اینکه  سامانه های نظارتی که در شهرداری به وجود آمده می تواند زمینه ای باشد برای تحقق میدیرت یکپارچه شهری یاد آور شد: در این سامانه ها موضوعات مختلفی از سوی شهروندان مطرح می شود که گاها به شهرداری هم مربوط نمی شود اما طرح موضوعات سبب می شود ما یک بانک اطلاعاتی خوبی جمع آوری کنیم که اگر دستگاه های اجرایی دخیل در شهر نظیر سازمان آب و یا اداره برق نیز به این سامانه ها متصل شوند هم در اداره شهر بهتر عمل خواهد شد و هم اینکه بستری مناسب برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری فراهم خواهد شد. ایجاد سامانه نظارتی یکپارچه اولین گام در تحقق مدیریت یکپارچه خواهد بود.

در این بازدید همچنین ابوالفضل قناعتی عضئو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز وجود سامانه های نظارتی را یک موهبت برای هر نهاد دانست و گفت: هر سازمان یا  نهاد دولتی که با مردم در ارتباط است اگر بتواند یک ساختار نقد پذیری و نگاه نقادانه در خود و مخاطبش ایجاد کند می تواند به پویایی برسد و به عنوان یک سازمان پویا معرفی شود.  

وی ادامه داد: در حال حاضر این ساختار در شهرداری تهران به وجود آمده که از طریق سامانه های نظارتی بازرسی از معاونتها و قسمت های مختلف شهرداری صورت گیرد تا در ارائه خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان مثمر ثمر باشد.

قناعتی با اشاره به سامانه های ۱۸۸۸و ۱۳۷ افزود: امروزه در شهرداری تهران این امکان فراهم شده که شهروندان از طریق دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ هر نوع خدمتی را که شهرداری به آنها ارائه می دهد نقد کنند حال این نقد می تواند در غالب انتقاد، پیشنهاد ، تقدیر و شکایت باشد.

وی اضافه کرد: از سر جمع این نقادی ها می توانیم ببینیم کدام بخش از سازمان توانسته بهتر عمل کند تا معیار عمل دیگر مدیران باشد و یا در  کدام بخش از مدیریت شهری اشکالات وجود دارد تا حساسیت ها نسبت به آن نقطه معطوف شود. نکته مورد توجه این جا است که این اطلاعات و پایش ها به طور روزانه انجام می گیرد و شهروندان روزانه مدیریت شهری خود را نقد می کنند.

قناعتی خاطر نشان کرد: امروز شهروندان مطمئن باشند که گوش شنوایی در غالب سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ در مدیریت شهری وجود دارد که مشکلات مطروحه را بازگو و سپس پیگیری می کند . آنطور که از پایش تماس ها نیز در این سامانه ها بر می اید ۸۰ درصد شهروندان از وجود این سامانه ها رضایت دارند و شهروندان امروز خوشحال هساتند که مدیریت شهری با آنها تماس می گیرد و پاسخ انتقاد ، شکایت و یا پیشنهاد انها را می دهد و این همان تبلور حقوق شهروندی است.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: هدف از ایجاد دولت الکترونیک این بود که بروکراسی اداری ، حجم مراجعات به ادارات ، حجم ترافیک و مشکلات متعاقب ان کاهش یابد و امروز ما می توانیم بگوییم وجود سامانه های نظارتی شهرداری تهران این امکان را برای شهروندان به وجود آورده اند ، به بیان دیگر باید گفت وجود این سمانه ها تبلوری از وجود دولت الکترونیک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا