شورای شهر

خاطره نگاری اعضای شورای شهر از دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  اسماعیل دوستی عضو امروز شورای اسلانی شهر تهران و رزمنده دیروز دفاع مقدس یکی از افرادی است که خاطرات زیادی از حضور خود درعملیات های جبهه های جنگ دارد.

دوستی در بیان خاطرات خود گفت: من در دو عملیات حضور داشتم یکی کربلای ۵ و دیگری عملیات فاو که در دومی مجروح هم شدم.

وی ادامه داد: در زمانی که من در قرار گاه تیپ حضرت ابوالفضل لرستان بودم پیام امام توسط آقای محسن رضایی فرمانده جنگ وقت قرائت و متعاقب آن فرمان عملیات کربلای ۵صادر شد. طبق فرمان حرکت ما به سمت جبهه  و خط مقدم آغاز شد به گونه ای که ما صبح به خط رسیدیم و در کانال سه ضلعی دو ای جی و دریاچه ماهی  من شاهد جنگ تک به تک رزمندگان اسلام با دشمن بعثی بودم.

دوستی افزود: جانفشانی رزمندگان در این صحنه نبرد قابل وصف نبود که سبب شد فتح بی نظیر نصیب سپاه اسلام شود اما نکته قابل توجه و تامل لحظات بعد از جنگ بود ، جایی که لشکریان اسلام اقدام به جمع آوری کشته ها و زخمی ها هم از سپاه خودی و هم از سپاه بعثی می کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی در حال جمع آوری کشته های عراقی بودیم برخی از آنان هنوز زنده بودند و ما به سرعت فوریت های پزشکی و درمانی به آنان می رساندیم، کاری که فکر نکنم هیچ کشوری در جبهه های نبرد انجام دهد،اما روح لطیف فرزندان امام و اینکه این جنگ بر ما تحمیل شده و ما شروع کننده جنگ نبودیم سبب شده بود تا بسیجیان و رزمندگان با رافت اسلامی رفتار کنند.

دوستی همچنین متذکر شد: در عملیات فاو من دو بار شیمیایی شدم که بعداز شیمیای نخست به بیمارستان اعزام شدم ولی به محض تشخیص سلامتی دوباره به جبهه آمدم که همان شب شیمیای شدم.

وی گفت: شب عملیات فاو مصادف بود با میلاد حضرت علی(ع) که در تک سنگین عراقی ها مرحوم حاج بخشی شکلات پخش می کرد. با حمله جنگنده های عراقی و شیمیایی شدن منطقه از طریق بلند گو به رزمندگان اعلام شد که به هیچ عنوان نباید تغذیه ای داشته باشند و ما آن شب تا به صبح هیچ خوراکی نداشتیم الا کمپوتی که درش بسته بود!

 

ابوالفضل قناعتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز یاد آوری خاطرات دفاع مقدس را بااهمیت دانست و گفت: کربلا کربلا نمی شد اگر حضرت زینب 
(س) آنچنان پیام رسانی نمی کرد. از اینرو نقل خاطرات دفاع مقدس نیز به همان اندازه رشادت ها و جانفشانی ها دارای اهمیت است چرا که می تواند معیار عمل ما در جامعه امروز باشد. امروز شاید ایثار و فداکاری گمشده جامعه شهرنشینی ما باشد ،مقوله هایی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل به فراوانی یافت می شد.

وی ادامه داد: ما در جبهه شلمچه و در عملیات کربلای ۵ مسئول پدافند هوایی بودیم که باید حملات هوایی هواپیماهای متخاصم عراقی را پاسخ می گفتیم. ما در خط ۲ مقر تاکتیکی لشکر ۲۷ یک قبضه توپ ۲۳ داشتیم که با ان اقدام به شلیک به جنگنده های عراقی می کردیم و همانطور که می دانید به واسطه حساسیت ویژه خدمه سلاح باید همواره در کنار آن باشند و این یعنی در معرض خطر قرار گرفتن چندین نفر. شهید اکبر رضا که آن موقع فرمانده دسته ما بود با جانفشانی و ایثار همه خدمه را به پشت سنگر فرستاد و در حالی که وظیفه اش این نبود خود پشت قبضه سلاح قرار گرفت و در زیر رگبار آتش دشمن با رشادت جنگید و به فیض شهادت رسید. ایثار و فداکاری این شهید بزرگوار هرگز از ذهنم زدوده نمی شود.

قناعتی همچنین خاطر نشان کرد: شور و اشتیاق رزمندگان برای جانفشانی در راه انقلاب آنچنان بود که برای نثار خون خود از هم پیشی می گرفتند و جالب اینکه این سبقت گرفتن ها پیر و جوان نمی شناخت.

وی ادامه داد: شهید ابوالحسن علیپوریکی دیگر از ایثار گرانی بود که برای جانفشانی صبر و تحمل نداشت. دریکی ازعملیات ها که خود من مسئول دسته بودم جوان ها ماموریت داشتند که اگر اداوات زرهی دشمن را به غنیمت بگیرند از همان نقطه بر علیه دشمن آتش کنند. شهید علیپور هم خواستار اعزام بود که با مخالفت من به سبب شرایط سنی مواجه شد وی خطاب به من گفت ؛ شما چه فکری در باره من می کنید ما اینجا آمده ایم برای جانبازی  نه حفظ جان. اصرار شهید بزرگوار و حتی دعوای وی باعث شد تا من موافقت کنم و رفتن وی همانا و فیض شهادت هم همانا که نصیب وی شد. من این شهید بزرگوار را ندیدیم تا اینکه بعد از ۲۰ سال در معراج شهدا وی را از روی استخوان هایش شناسایی کرده بودند و آنجا وی را زیارت کردم.

قناعتی گفت:ما امروز باید امام و شهیدان را یاد کنیم و یادمان نرود که اگر امروز ما به یک ملت تمامیت خواه تبدیل شده ایم و خواستار اعتلا در تمام عرصه ها هستیم به پاس خون هایی است که رزمندگان برای اهدای آن لحظه شماری می کردند. آن روحیه و ایثار و شهادت باید زنده بماند  و در تمام عرصه های زندگی تبلور داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا