شورای شهر

هشدار حکیمی پور درباره اتفاقی تلخ در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد حکیمی پور با بیان اینکه بناهای تاریخی در پایتخت باید به صورت امانت باقی بماند، گفت: در حال حاضر با اتمام زمین هایی که در پایتخت تبدیل به برج می شود، مواجه هستیم و همین امر منجر شده تا افراد به سمت تخریب بناهای قدیمی که به طور عمده تاریخی و میراثی هستند گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد بناهای ثبت شده بسیار اندک است، خاطر نشان کرد: آمارهای موجود در این زمینه متفرقه است و آمار دقیقی وجود ندارد این در حالی است که آمارهای غیر رسمی نشان از وجود بیش از ۸ هزار بنای ارزشمند تاریخی دارد که بسیاری از آنها شناسایی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ بنای ثبت شده وجود دارد که در اولویت اهداف ما قرار دارد، عنوان کرد: بناهای تاریخی ثبت نشده نیز باید در اسرع وقت شناسایی، ثبت و حریم آنها نیز مشخص شود.

حکیمی پور ادامه داد: باید در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی اقدام کنیم زیرا که این ساختمان ها جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند.وی اضافه کرد: شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی باید با اهتمام بیشتری عمل کنند و حافظ این بناها و ارزش های کشور باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی نیز در این دوره رویکرد خود را تغییر داده است، تصریح کرد: این سازمان چندی است در این راستا با شورای شهر هماهنگی هایی دارد این در حالی است که جلسات کمیته به طور مرتب برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا