اجتماعی و فرهنگی

نامگذاری خیابانی به نام یک شهید آشوری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در مراسم رونمایی از پلاک خیابان شهید آلفرد سرگیس اردوشاهی ضمن گرامیداشت همزمانی ایام ولادت حضرت معصومه (س) با این مراسم، گفت: امروز به برکت نام یک شهید آشوری هویت جدیدی به یکی از معابر و محله های شهر تهران بخشیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه نصب پلاک، نصب یک واژه نیست بلکه ایجاد یک هویت جدید است، گفت: همه ما موظف هستیم هویت و جایگاه شهدا را در محله و شهر خود جاری کنیم.

شاکری با بیان اینکه نباید شهدا را همچون عموم افراد تصور کرد، افزود: انسان ها در شرایط مختلف واکنش های متفاوتی دارند. برخی در حوادث منفعل عمل می کنند و عده دیگری تا امکانات فراهم نباشد تلاشی برای تغییر وضع موجود نمی کنند اما شهدا نه زمین گیر بودند و نه منتظر امکانات ماندند. آنها پیشتازانی هستند که به دل حادثه می زنند و از این جهت با دیگران تفاوت دارند. شهدا در جامعه به منزله لوکوموتیوی هستند که دیگر واگن ها را با خود به پیش می برند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران شهدا را به پرچم هایی تشبیه کرد که باید در همه جای شهر برافراشته بماند و افزود: کشور ما مفتخر است که از اقلیت های مذهبی و شهروندان دیگر ادیان توحیدی ۳۷۹ شهید, جانباز و آزاده داده است.

به گفته وی، ۱۲ شهید و یک جانباز کلیمی، ۱۵ شهید و ۱۰ جانباز زرتشتی، ۳۲ شهید و ۲۵ جانباز و آزاده آشوری و نیز ۱۲۰ شهید و ۱۶۰ جانباز و آزاده ارمنی در زمره ایثارگران اقلیت های مذهبی هستند.

وی با اشاره به رای قاطع کل اعضای شورای شهر به نامگذاری معبری به نام شهید اردوشاهی، گفت: این اقدامات آغاز یک حرکت است و همه باید تلاش کنیم فرهنگ شهدا میان ما جاری باشد.

رییس کمیسیون نامگذاری با اشاره به نامگذاری دیگری در خصوص شهدای اقلیت گفت :نامگذاری معبری به نام شهید رابرت لازار در کمیسیون تایید و در نوبت تصویب در صحن شورا می باشد.

براساس گزارش روابط عمومی شورای شهر، شاکری بر ضرورت گردآوری و انتشار خاطرات شهدای اقلیت های مذهبی در قالب کتاب و رمان برای ارائه به جوانان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد تا سال آینده آثاری در این حوزه تولید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا