اجتماعی و فرهنگی

برپایی جشن‌های ویژه در بوستان های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی عبداللهی با تشریح ویژه برنامه های دهه کرامت اظهار داشت: شهرداری تهران با توجه به آغاز دهه کرامت از تاریخ ۱۴ مرداد ماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و به شکرانه میزبانی ایران اسلامی از حرم نورانی امام رضا (ع) وحضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با تاکید بر سیره عملی ائمه اطهار (علیهم السلام) و نیز ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان به برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در دهه کرامت اقدام کرده است.

وی با اعلام اینکه مدیریت شهری با بهره گیری از تمام ظرفیت های در اختیار به استقبال و بزرگداشت این دهه خواهد رفت، افزود: تهران در این دهه رنگ و بوی کرامت خواهد گرفت و ظرفیت های تبلیغی از جمله پرتابل ها ، بیلبوردها و عرشه های پل با محوریت حکمت های رضوی اکران طرح های فاخر فرهنگی را در منظر شهروندان قرارمی دهد.

عبداللهی اعلام کرد: شهرداری تهران به عنوان عضو شورای مرکزی دهه کرامت کشور، مسئولیت کمیسیون تهران و کلان شهرهای این شورا را نیز بر عهده دارد که بر همین اساس امیدواریم دهه کرامت سال جاری در سراسر کشور با شور و نشاط بیشتری برگزار شود.

خدمت رسانی رایگان پزشکان به محرومین پایتخت در دهه کرامت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی جشن های دهه کرامت در بیش از ۱۲۰۰ مسجد شهر تهران خبر داد و افزود: برگزاری جشن‌های دهه کرامت با عنوان "مهر هشتم" و با محوریت مساجد و مشارکت مناطق به همراه برگزاری مراسم سخنرانی و مولودی و آذین بندی از دیگر برنامه هایی است که در طول این دهه در بیش از ۱۲۰۰ مسجد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران برای رسیدگی به وضعیت محرمان و مستمندان،گفت: با حضور داوطلبانه پزشکان عزیز برنامه طبیب هشتم در مساجد و بوستان‌های منتخب به منظور ارائه خدمات پزشکی رایگان به شهروندان در این دهه را شاهد خواهیم بود.

برپایی جشن‌های ویژه در بوستان های پایتخت

عبداللهی با اعلام برپایی جشن های ویژه در بیش از ۲۲۰ بوستان منتخب پایتخت گفت: با توجه به همزمانی این دهه با فصل تابستان و اوقات فراغت که حضور خانواده های تهرانی را در بوستان ها شاهد هستیم، برنامه ریزی شده تا جشن های ویژه ای نیز با رویکرد اصلی ارتقای سطح نشاط اجتماعی در بوستان های منتخب شهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این بخش بیش از ۱۲۰۰ غرفه فرهنگی هنری در مناطق ۲۲گانه در بوستان ها و مساجدی که در طرح داستان تابستان هستند ، در قالب نمایشگاه آثار خوشنویسی و هنرهای تجسمی با عنوان قطعه ای از بهشت، نمایشگاه عکس کرامت با عنوان کرامت کریمان به ارائه ی خدمات خواهند پرداخت.

برپایی مسابقات ورزشی جام کرامت در محلات شهر تهران

به گفته عبداللهی مسابقات ورزشی جام کرامت در سطح محلات تهران، جشنواره خانوادگی بادبادک ها و بسیاری از برنامه های دیگر برای بزرگداشت این دهه طراحی و اجرا می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی با اشاره به برنامه های گردشگری ویژه این ایام اظهار داشت: برگزاری تورهای گردشگری قم و جمکران ویژه نیازمندان با محوریت سرای محلات و تورهای تهرانگردی با مقصد نهایی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و امام زاده صالح علیه السلام اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: همچنین طی این دهه ایستگاه های منتخب مترو با برپایی ایستگاه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان با و همچنین نمایشگاه های فرهنگی با رویکرد اصلی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به ارائه ی خدمات به شهروندان می پردازند.

 

برگزاری جشنواره شهردخت و تجلیل از دختران موفق در محلات شهر تهران

وی از برگزاری جشنواره شهردخت خبر داد و گفت: در این دهه ویژه برنامه هایی را برای دختران موفق در محلات تهران، دختران و خانواده های بی بضاعت شهر تهران اجرا خواهیم نمود که جشنواره شهر دخت بر همین اساس اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: همچنین با توجه به نام گذاری روز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام ا… علیها به عنوان روز دختر برنامه های ویژه دختران عزیز پیش بینی شده است.

به گفته عبداللهی برگزاری جشن تکلیف ویژه دخترانی که به سن تکلیف می رسند برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با موضوع بلوغ دختران و مهارت های زندگی به همراه بر پایی غرفه های پاسخ به شبهات دینی از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

وی افزود: در این دهه، از دختران موفق در محلات شهر تهران با توجه به شاخص های تعیین شده تجلیل و تکریم به عمل آمده و ایستگاه های سلامت ویژه ی دختران را در بوستان های منتخب بر پا خواهیم نمود .

عبداللهی با اعلام اینکه اولین دوره جشنواره شهردخت در منطقه ۶ در این دهه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل برنامه هایی از جمله اکران فیلم، مسابقه طراحی هنری، برپایی بازارچه محصولات دخترانه و برنامه های متنوع دیگری است.

تخفیف ۵۰ درصدی مراکز ورزشی پایتخت در روز ۲۰ مرداد

وی اعلام کرد: تمامی مراکز ورزشی پایتخت با تخفیف ۵۰درصدی در روز ۲۰مرداد با عنوان ورزش و خانواده، میزبان خانواده های عزیز خواهند بود.

به گفته عبداللهی، ایجاد پایگاه علمی اندیشکده دختران در ۶ نقطه در برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، تهیه بسته های آموزشی ، معرفی کتاب های شاخص مرتبط با حوزه ی دختران و سایز برنامه های پیش بینی شده در این دهه اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه و مسابقه دل نوشته های دخترانه و پدرانه با محوریت سازمان زیباسازی خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تحکیم بنیان خانواده و طی فراخوانی پیام ها ودل نوشته های دختران و پدران به صورت سابقه انتخاب و به نمایش گذاشته شده و در نهایت منتشر خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین برج میلاد و مجموعه ی عباس آباد جشن های بزرگ دهه کرامت را در طول این دهه به همراه فضا سازی محیطی برگزار خواهند نمود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا